Renault Captur: kitörés a szürkeségből

Renault Captur

Alighanem akkor is sikerrel járt volna a Renault, ha egyszerűen csak rutinból készít a Clioból egy mini SUV-ot. De a nehezebb utat választották: a Cliora alapozott kis egyterű megtervezésekor szabadjára engedték a mérnökök fantáziáját, s lényegében egy új autót alkottak. És a minden ízében vidámságot, életkedvet sugárzó, példaértékűen praktikus Captur varázsa töretlen. Renault Captur teszt.

Az ufó-hangú autó – megjelenése után sokáig a legtöbben talán erről ismerték a Captur-t. Ebben az autóban fejlesztette tökélyre ugyanis a francia gyártó a R-Sound Effect nevű hanggenerátort, aminek ugyan cseppnyi használati értéke sincs, viszont rögtön érdekessé, mókássá tette a kocsit. Szinte mindenkinek mosoly ül az arcára, amikor a multimédiás rendszeren keresztül a valódi motor hangja helyett másféle járművek hangját szólaltatja meg a rendszer az utastérben, így versenyautó vagy motorkerékpár bőgése netán űrhajó „prüttyögése” áradhat a hangszórókból.

Renault Captur

Vagány külső, merész színkombinációk

Alighanem járműtörténeti kuriózum: egy bohókás extra főszerepet játszott abban, hogy egy modellt gyorsan megismertessenek és első pillantásra, pontosabban első hallásra megkedveltessenek a piacon.

Több mint egy egyterűsített Clio

A Renault Captur premierje óta már három év telt el, ennyi idő alatt pedig a kocsi bebizonyította: míg a hanggenerátor tényleg csak egy jópofa hülyeség, addig a kis SUV-ot nagyon is komoly kell venni piacon, mert francia nevéhez méltó módon, sok vásárlót fogott meg. És alighanem lesznek még sokan, akiket rabul ejt a kocsi, hiszen megjelenése mára sem vesztett semmit varázsából. Noha a recept nem új, a Renault sem csinált mást, mint a konkurensek, azaz egyterűsítette és formailag terepjárósította kis autóját, az átalakítás során valójában egy teljesen új, és ami ennél is fontosabb, önálló egyéniséggel rendelkező modell született.

Renault Captur

Bárhonnan nézzük, kedves, szerethető formák mindenütt

Ebben az extravagáns formák mellett óriási szerepe van annak, hogy a Renault Captur megannyi szokatlan színkombinációban választható. Még egy kevésbé merész összeállítás is magára vonja a járókelők tekintetét: tesztautónkon a fekete tetőhöz, a fekete oszlopokhoz, a fekete küszöbhöz és sárvédőívekhez párosított világos drapp karosszériaszín egyszerre ad vidám, de visszafogott megjelenést a kocsinak. A nagyobb feltűnést kereső vevők akár olyan narancssárga-fekete összeállítást is kérhetnek, amelynél még a négy felni és a rendszámtábla kerete is narancsban virít.

A Renault Captur-ben még a kesztyűtartó sem szokványos

A színkavalkád az utastérben is folytatódhat, a tarkaság mértéke csakis a vásárlón múlik. Ami viszont állandó: bent meglepően nagy a térérzet, négy felnőtt – még inkább egy kétgyermekes család – kényelmesen utazhat, és ami ma már egyáltalán nem mindennapos, igen dicséretes módon szinte minden zugban kialakítottak kisebb-nagyobb tárolóhelyet. Még a kesztyűtartót is újraértelmezték: a fiókos kialakítás révén itt akár három másfél literes palack is bőven elfér. Azt, hogy a jópofaság oltárán nem áldozták fel a praktikumot, jelzi az is: az alapállapotban 377 literes csomagtér alját két szinten rögzíthetjük. Ennek legnagyobb előnye az, hogy a hátsó ülések ledöntésével, a csomagtér aljának megemelésével teljesen sík felületet kap a 455 literessé bővülő raktér. Ebben az esetben ráadásul a csomagért padlója alatt egy méretes, kívülről nem látható tárolóhely születik.

Pörgős benzines a motortérben

Renault Captur

A Captur majd minden részlete rendhagyó

Jelenleg négyféle – két benzines és két dízel – motorral lehet megvásárolni a Capturt, ezúttal az erősebb benzinest próbáltuk ki. A mindössze 1197 köbcentiméteres turbós motor 118 lóerőt teljesít, így meglehetősen jól mozgatja az 1230 kilogrammos autót.

A gyári adatok szerint a manuális hatsebességes váltóval szerelt verzió a százas sprintet tíz másodperc alatt is képes abszolválni, de a dupla-kuplungos automata is épp csak leheletnyit marad el ettől.

Ezek persze olyan képességek, amelyeket a Captur-t használók ritkán használnak ki. Hiába lehet ugyanis dinamikusan haladni a pörgős motorú Capturral, a kis crossover akkor mutatja a legbarátságosabb arcát, amikor nyugodt tempóban közlekedik vele az ember. Erre amúgy jó lehetőséget ad a magasabb üléspozíció, hiszen jól belátható a forgalom. Könnyed krúzolásnál ráadásul meglehetősen kevéssel is beéri a Renault Captur: országúton öt liter körüli átlagfogyasztás is elérhető. Tény ugyanakkor, hogy dinamikusabb vezetési stílus mellett, vagy ha többen ülnek a kocsiban és a csomagtér is zsúfolt, vagyis pörgetni kell a kis motort, akkor ugrásszerűen megnőhet a fogyasztás.

A már amúgy is barátságos Renault Captur még szimpatikusabbá válik az árak ismeretében. Az indulóár most akciósan 3,7 millió forint, ez esetben a 900 köbcentiméteres 90 lóerős alapmotor jár a kocsihoz, amelyben viszont már többek között manuális klíma, CD-s rádió, négy elektromos ablak is van. A vevőbarát árszabást jelzi az is: 4,8 millió forintért már hozzá lehet jutni a 118 lóerős motorral és hét colos érintőképernyővel, navigációval, tolatóradarral továbbá négy légzsákkal is felszerelt változathoz.

-éz-

Legyél az első hozzászóló "Renault Captur: kitörés a szürkeségből" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*