Miközben a vártnál is jobban alakult az év első hónapjainak foglaltsága, a rendezvény üzletág is a covid előtti időket idézi – mondta el Sivó Roland az Aquaworld Resort Budapest létesítmény igazgatója. Aki szerint ebben annak is szerepe van, hogy a legnehezebb időkben sem engedtek a minőségből.
– A januári 67 és a februári 75 százalék feletti foglaltság után a március is minden várakozást felülmúlóan jó forgalmat hozott. Amiben a januári, kibővített téli szünetnek is nagy szerepe volt mind a szálloda foglaltságát, mind a fürdő rendkívül magas látogatószámát tekintve. Ami elsősorban a magyar vendégek érkezéséhez volt köthető – fejtette ki Sivó Roland.
Aki arról is örömmel számolt be, hogy az rendezvények terén is rendkívül biztató, a covid előtti időszakot idéző az év kezdete, miközben a következő időszak is nagyon szép jövőképet ígér.
– A jó eredményhez az is hozzájárult, hogy szinte repülő rajtot vettek a domináns piacaink. Ennek nagy szerepe van abban, hogy a drasztikus energiaáremelkedés és az infláció miatt kényszerűségből végrehajtott áremelést elfogadta a piac. Ehhez persze az is kellett, hogy mindvégig kompromisszummentes vendégélményt garantáltunk azzal, hogy semmilyen szolgáltatást nem vettünk vissza. A pandémia alatt is megtartottuk a teljes személyzetet, ugyanakkor jobban odafigyeltünk arra, hogy mondjuk a három azonos szaunánk közül csak az egyik üzemeljen akkor, amikor kevés vendég van a szaunavilágban.
Visszaállt a régi rend
Ami érdekesség, hogy miközben a covid alatti első újranyitás után a szálloda forgalmának több, mint 60 százalékát az itthon maradt magyar vendégek tették ki, mostanra visszaállt az eredeti forgatókönyv. A foglalások 80 százaléka ismét a megszokott küldőpiacokról, a környező országokból, Szerbiából, Romániából, Ausztriából, Szlovákiából érkezik. Ezek mellett a tradicionális piacnak számító Izraelből pedig továbbra is kitart az érdeklődés. A magyar vendégek aránya pedig a külföldiek térhódítása mellett is növekedett a covid előttihez képest, mert amíg 2019 előtt honfitársaink foglalása csak 10 százalékot tett ki, most ez az arány 20 százalék.
– A húsvéti időszak gyakorlatilag teltházas. A Húsvét előtti héten az izraeli vendégek voltak többségben, Húsvét után pedig az ortodox húsvétra érkező szerb és román vendégekkel van tele a ház egészen április 16.-ig – mondja Sivó Roland.
A nyári szezonra pedig a 2019 előtti időkben megszokott dinamikával érkeznek a foglalások, ami a fürdőt és a szállodát tekintve is jó eredményt ígér. A kisgyerekekkel érkező vendégek számára pedig jó hír, hogy a covid alatt több tekintetben is jelentős felújításon átesett Aquaworld Resort Budapest vízibirodalmában megújult az a Spray park, ami a legnagyobb hazai vízi élményparkként szerez örömet a legkisebbeknek.
Fenntartható fejlesztéssel
A szálloda és fürdőkomplexum az üzemelési költségek csökkentésére és a fenntarthatóságra is gondol a fejlesztéseivel. A napokban állt üzembe az a 440 KW órás napelempark, ami az éves áramszükséglet 10-12 százalékát váltja ki.
Emellett pedig belekezdtek abba gigaprojektbe, ami egy 1700 mélységig leérő kútfúrást jelent. Ez azért hozhat komoly megtakarítást, mert amíg a mostani 760 méter mély termálkút 36 fokos vizet ad, a mélyebb kút vize a geológusok becslése szerint 68 fokos lehet. Ennek felhasználásával pedig az üzemeltetést tovább zöldítve, a gázkitettséget tovább csökkentve, egy átfogó gépészeti beruházás után a komplexum gázfogyasztásának 70 százalékát lehet majd kiváltani 2025-re.
Érsek M. Zoltán