A 25 éves Az Utazó magazin az idén is körkérdés keretében mutatja be a szállodák szezon előtti terveit és a szállodaigazgatók ezzel kapcsolatos stratégiáját. Válaszadónk ezúttal Géher Zoltán, a Continental Budapest Hotel vezérigazgatója.
– Milyen volt a szálloda forgalma az őszi-téli időszakban?
– 2022 utolsó negyedévében a foglaltság már elérte a 2019-es szintet, de az euróban vett átlagár 10-15 százalékkal elmaradt az utolsó békeévben realizálttól. Ráadásul 2019-ben még 18 százalék volt az áfa, ami most 5. 2023 első két hónapjában viszont már a 2022-es átlagárat is 10-15 százalékkal meghaladta az átlagár, pedig már 2020-ban is csak 5 százalékos volt az áfa. A foglaltság is jelentősen magasabb a 2019-esnél, illetve a 2020-asnál (ami azért komoly eredmény, mert 2020 februárban még nem volt covid helyzet). A legtöbb vendég Európából, főként az Egyesült Királyságból és Németországból érkezik, az amerikai és a távol-keleti vendégek még elmaradtak.
– Változott-e a vendégkör, illetve a vendégek szokásai a covid óta, illetve az energiaválság hatására?
– Kezd visszaállni a régi trend, a vendégek egyre korábban foglalnak és gyakorlatilag megszűnt a last minute foglalás. Ennek megfelelően egy adott hónapban az első napokhoz képest, a hónap végére már nagyjából csak 10-15 százalékkal emelkedik a foglaltság (vagyis, ha mondjuk a hó elején 70 százalékos foglaltságot regisztrálunk, az adott hónap végére ez olyan 85 százalékra megy fel), ami nagyban megkönnyíti a tervezhetőséget. Azt is jó érzéssel látjuk, hogy végre ismét éledezik a csoportos szegmens és a tengerentúlról is egyre többen érkeznek.
– Milyen technikai és üzemelési megoldásokkal igyekeznek csökkenteni a ház energiafelhasználását és milyen eredményt értek el?
– Miközben továbbra is nagyon reméljük, hogy nem lesz igazán nagy hideg, minden megy a régiben, mert a vendégelégedettséget, az elmúlt években megszerzett bizalmat nem tehetjük kockára. Emellett természetesen mi is felmérjük milyen reális lehetőségek vannak az energetikai korszerűsítés kapcsán, de ez természetesen hosszabb folyamatot igényel.
– Mivel készülnek a tavaszi szezonra és a nyárra?
– Amellett, hogy a kávéházunk megújításán dolgozunk, főként az ARAZ étteremben készülünk gasztronómiai különlegességekkel, valamint a hagyományos Grill, illetve Gin estekkel.
– Milyen foglaltság mutatkozik a nagy nyári budapesti rendezvények kapcsán?
– Az egyértelműen látszik, hogy az atlétikai világbajnokság – ami két hétig tart- lesz az igazi sztár. De szépen alakul a klasszikus eseménynek számító Forma I. és a Sziget időszakához kötődő foglaltság is. Bízunk benne, hogy a labdarúgó Európa Liga döntője is kiemelkedő eredményt hoz – ott még azért nagy a kivárás, mert a drukkerek nem tudják, kik jutnak majd a döntőbe.