Csúsztatható első és hátsó ajtók, hiányzó B-oszlopok, három üléssor, nagy hasmagasság és masszív kialakítás jellemzi ezt a kirándulásokra és expedíciókra szánt, különleges járművet.
A japán autógyártó ugyanis egy terepjáró egyterűt mutatott be, amely az aktív életmódot folytató családok, kutató- és mentőcsapatok tökéletes járműve lehetne. Az X-Van Gear igazi különlegessége, hogy nem csak hátul, hanem elöl is tolóajtókkal látták el.
A masszív műanyag burkolatok és a színvilág is az ikonikus FJ Cruisert idézik, ami a karosszéria különleges arányaival és a nagy hasmagassággal kombinálva egy olyan járművet eredményezett, amely valahol félúton helyezkedik el a buszlimuzinok és a szabadidő-autók között. Terepezéskor jól jöhet, hogy belülre, a szélvédő bal felső sarkába két kis parabolatükröt, „analóg holttérfigyelőt” szereltek, hogy a jobb oldalon ülő vezető lássa, milyen akadályok lehetnek közvetlenül az első kerekek előtt vagy a bal első kerék mellett.
Szintén praktikus a szélvédő mögött kialakított második, villamosított tetősín is, amelyhez lámpákat, kamerákat vagy bármilyen hasonló, elektromos eszközt lehet csatlakoztatni.
Azért is lehetett olyan tágas a tanulmányautó, mert a három üléssorán összesen csak hat darab, sínen csúsztatható ülést alakítottak ki. Az első utasülést meg lehet fordítani, a kétszemélyes középsőt pedig asztallá lehet alakítani, összesen hatféle variáció létezik az ülések elhelyezésére és használatára. Praktikus megoldás, hogy a harmadik sorban lévő üléspad alatt egy hatalmas fiókot alakítottak ki, amely vagy előrefelé nyitható, hogy az itt ülők hozzáférjenek, vagy hátrafelé, hogy a csomagtartóból lehessen megpakolni. A B-oszlop nélküli karosszériakialakítás és a három átlátszó üvegpanelt tartalmazó tető tovább növeli a térérzetet; a tágas, nyitott utasteret mobil társalgóként, tárgyalóteremként vagy akár étkezőként is lehet használni.