Testvérrepülőtér-megállapodást írt alá a Budapest Airport a Sanghaji Putung Nemzetközi Repülőtérrel szerdán a Magyar-Kínai Logisztikai és E-kereskedelmi Fórumon, ahol bejelentették a Ningpo és Budapest közötti cargo-járat május végi elindulását is – közölte a Budapest Airport.
A közlemény szerint Bolla Szilárd, Magyarország sanghaji főkonzulja köszöntőjében a logisztikát és a légiszállítást a válság által leginkább sújtott ágazatok között említette. A kilábalás ugyanakkor már elkezdődött, az üzleti környezet megfelelő, ahol vannak lehetőségek, a kormányzati kapcsolatok kiválóak – mondta. Kitért arra, hogy a China Eastern Airlines leányvállalata, az Eastern Air Logistics bejelentette: május végétől közvetlen cargo járatot üzemeltet Ningpo és Budapest között, amely 30 tonna légiáru szállítását jelenti irányonként. A budapesti repülőtér 2015 végén írt alá együttműködési megállapodást a Ningpo Lishe Nemzetközi Repülőtérrel, ami az első lépés volt a járat indulásához vezető úton.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója kifejtette: az aláírt egyezmény megteremti a keretrendszerét a Budapest és Sanghaj közötti légijáratok újraindulásának. A testvérrepülőtér-megállapodás aláírásának célja, hogy a korábbinál is szorosabb együttműködés keretében – amint azt a szabályozási környezet is lehetővé teszi – új utas- illetve áruszállító járatok induljanak a két légikikötő között, melyek jelentős mértékben ösztönözhetik a kontinensek közötti turisztikai, gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokat. Ez a megállapodás fontos üzenet mindkét fél részéről, mert megmutatja az elkötelezettséget Sanghaj és Budapest légikapcsolatának újjáépítésére. A két ország kapcsolata élénk, arra óriási igény van. A BUD Cargo City biztos pontot jelent az import és export légiáru számára; a Budapest Airport célja, hogy a légikikötő Kelet-Közép-Európa cargo-kapujává váljon – mondta.
A Budapest Airport az MTI-vel közölte: a sanghaji nemzetközi repülőtér a térség és a világ egyik legjelentősebb utas- és cargo repülőtere, 2019-ben mintegy 76 millió utast és 3,6 millió tonna légiárut kezelt, utóbbival a 3. legnagyobb áruforgalmú repülőtér a világon. A budapesti és sanghaji repülőterek közötti együttműködés nem újkeletű: a 2019-ben induló közvetlen Sanghaj-Budapest légijárat jelentős utas- és légiáruszállítási kapacitásokat biztosított a magyar főváros és a kínai metropolisz, illetve a teljes kínai és kelet-közép-európai térség között. A járat sikerét jól mutatja, hogy a koronavírus-járvány elterjedéséig a közvetlen légiösszeköttetés 43 643 utas közlekedését és több, mint 1500 tonna légiáru szállítását tette lehetővé. Az évek során nyilvánvalóvá vált, hogy mind turisztikai, mind pedig gazdasági és kereskedelmi szempontból magas kereslet és piaci igény mutatkozik a Kína és Magyarország közötti légikapcsolatokra – írták. (MTI)