Törökország 365 napos desztinációként a globális TOP 3-ba akar kerülni

Törökország a szezon egész évre való kiterjesztésével fokozta a hangsúlyt az új és tehetősebb utazók vonzására.

Törökország célja az, hogy Isztambul és a tengerpart mellett az ország mind a 81 tartományát vonzóvá tegye a turisták számára, miközben a nyári szezon mellett az egész éves turisztikai vonzerő megteremtésére is erőteljesen fókuszál. A TTG információi szerint a tehetősebb ügyfélkör bevonzása érdekében az idegenforgalmi hatóságok új marketingstratégiát dolgoztak ki, amely Törökország kulturális oldalának népszerűsítésére összpontosít a nemzetközi rendezvények, sportversenyek és fesztiválok révén.

Mehmet Nuri Ersoy idegenforgalmi miniszter emellett 172-re növelte az ásatási helyszínek számát – ahol mostantól egész évben folyik a munka -, miközben a múzeumok látogatási idejét éjszakára is kiterjesztette.

Szavai szerint a kormány kifejezetten arra fog összpontosítani, hogy az égei-tengeri partvidék – ahol Bodrum és Izmir is található – is felkerüljön a nemzetközi utazók térképére. „Ebben a tekintetben az egyik legfontosabb téma számunkra az égei-tengeri partvidék, amely potenciálja, kulturális értékei, tengerpartjai és természeti erőforrásai ellenére nem tart ott, ahol a turizmus tekintetében lennie kellene” – tette hozzá. „Ezért folytatni fogjuk erőfeszítéseinket, hogy az égei-tengeri partvidék magasabbra kerüljön a nemzetközi turisták utazási rangsorában.”

A hatóságok szerint a stratégia egy lépéssel közelebb viszi Törökországot ahhoz, hogy Franciaország és Spanyolország után a világ harmadik legfontosabb turisztikai célpontjává váljon.

-azutazó-