A mindig mindenkit leszóló Ryanair vezérnél betelt a pohár, és még a korábban rendesen leszólt konkurenciával is összefogna azért, hogy az európai légiirányítást megregulázzák.
Van egy téma, aminek kapcsán a pilótáktól az utaskísérőkön át a konkurenciáig mindenkit leszóló fenegyerek, a Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary most először nem negatívan beszél a versenytársakról. Felismerte ugyanis, hogy a légiirányítás túlterheltsége miatti járatkésések és a sokasodó repülőtéri sztrájkok okán bekövetkezett járattörlések egyre komolyabb veszélyt jelentenek a légiközlekedésre és nem mellesleg a nyaralni induló utasokra.
Amint az a brit lapok tudósításaiból kiderül, O’Leary a hétvégi marseille-i reptéri sztrájk kapcsán szólalt meg ismét. Véleménye szerint amennyiben az európai repülőterek nem törekednek a hasonló helyzetek mielőbbi megoldására, utasok százezrei, sőt akár milliói járhatnak pórul a jövőben.
További aggodalomra ad okot, hogy Olaszországban és Görögországban is várhatóak sztrájkok a nyár során. A Ryanair-főnök ennek okán hozzáfűzte, hogy csak májusban 71 ezer járatukat érintették az ideiglenes munkabeszüntetések miatti járattörlések, vagy a légiirányítás túlterheltsége miatti járatkésések, s ez a szám júniusban, júliusban és augusztusban tovább nőhet.
A légi közlekedés biztonságát és a légiirányítást felügyelő szervezet, a Brüsszelben székelő Eurocontrol ugyanakkor megállapította, hogy a repterek forgalma 2,3 százalékkal nagyobb volt idén májusban, mint egy évvel ezelőtt, vagyis nemcsak a sztrájkok, hanem a munkaerő- és kapacitáshiány miatt is előfordultak késések, járattörlések.
O’Leary ezzel kapcsolatban annyit közölt: úgy látja, elsősorban az Egyesült Királyságban és Németországban küzdenek ilyen problémákkal, majd azonnali beavatkozásra szólította fel az Európai Bizottságot, valamint a brit és a német kormányt.
Hogy a szavai hatására változik-e valami, egyelőre nem világos, annyi azonban biztos, hogy nem elsősorban emberbaráti szeretetből, utasai védelmében emelte fel a hangját a harsány stílusáról ismert vezérigazgató, a légitársaságoknak ugyanis eurómilliós károkat okoznak a késések és a járattörlések.
Boruzs Álmos