Villáminterjú a terasznyitásról – aki válaszol: Zsidai Zoltán Roy, a Zsidai Gasztronómia Csoport tulajdonos-ügyvezetője

Az Utazó magazin a teraszok megnyitása kapcsán kérdezte meg az érintetteket arról: miként készülnek és mire számítanak annak kapcsán, hogy végre ismét fogadhatnak vendégeket? Aki most válaszol: Zsidai Zoltán Roy, a Zsidai Gasztronómia Csoport tulajdonos-ügyvezetője.

– Mikor nyitnak?

– Mihelyst lehet mi megnyitjuk a teraszainkat és amint a rendelet engedi, a belső tereket is. Egyelőre a Budai Várban a Jamie Oliver’s Italian és a 21 A Magyar Vendéglő lesznek nyitva, a Gozsduban a Spíler Original és legújabb éttermünk, a most nyíló Jamie Oliver’s Diner, a belvárosban az ÉS Bisztró és ÉS Deli, a MOM Parkban pedig a Spíler Buda lesznek nyitva. A sok esküvői foglalásunk miatt a Pierrot rendezvényekre lesz nyitva, már csak pár szabad szombatunk maradt. Nagyon bízom benne, hogy a többi helyet is minél hamarabb meg tudjuk nyitni, azaz a Baltazárt, a Pest-Budát.

– A nyitvatartás hogyan alakul?

– A Spíler Buda és a Jamie Oliver’s Italian korábban fog nyitni, már délelőtt 10 órától várjuk a vendégeket. A 21-et először hétvégére nyitjuk meg, de a Belvárosban a Spíler Original, az ÉS és az ÉS Deli a megszokott nyitvatartás szerint mennek majd.

– Milyen higiéniai szabályokat vezetnek be?

– Természetesen minden étteremben ki lesz rakva kézfertőtlenítő, ez kötelező is, a vendégek bármikor használhatják. Mi eleve nagyon odafigyeltünk minden higiénés szabály betartására, rend- és tisztaságmániás vagyok, ezt kollégáimra is átragasztottam. Szerintem a tisztaság alapkövetelmény egy étteremben, ebben sem ismerek kompromisszumot, mindig meg is lepődök kedvenc városomban New Yorkban, hogy ők ezt a kérdést mennyivel „szabadabban” kezelik.

Mivel tavaly egész évben egyetlen kollégánk sem betegedett meg éttermeinkben és egyetlen vendég fertőzést sem jelentettek, a sikeresnek bizonyult belső szabályok tekintetében nem lesz változás: kollégáink maszkban dolgoznak, ahogy az elő is van írva, rendszeresen fertőtlenítik kezeiket és kerülik a közeli kapcsolattartást a vendégekkel. Ez utóbbi persze nagyon nehéz, mert egy rendelést nyilván úgy tudunk felvenni, ha hallótávon belül van a vendég, de ez legyen a legkisebb gondunk most ebben a helyzetben. Kollégáink lelkesek, annyira jó volt látni a héten a nyitási trainingek kapcsán a sok csillogó szemet és az izgalmat a csapatban.

– A személyzet hány százaléka tud dolgozni?

– A napokban láttam a Netflixen a Vespa sztorit, ami Enrico Piaggio és cége küzdelmeit mutatta be a világháború utáni években. Nagyon lelkesített az az összefogás, amit a lerombolt családi vállalkozásuk dolgozói és vevői mutattak és melynek eredményeit a 21. század embere ma is élvezi – a Vespa robogókat. Ha nincs az az összefogás és felelősségtudat, akkor ma nincs Vespa és már senki nem tudja mi is az a Piaggio.

Mi 100 kollégát tartottunk meg az utolsó fél éves lezárás alatt is. Így egy szuper lelkes családi körben várjuk kollégáinkkal a nyitást, biztos vagyok abban, hogy velük az új kollégákat is nagyon gyorsan aktivizálni tudjuk. A héten a trainingek már elkezdődtek, annyira jó volt látni végre a sok nyüzsgő, dolgozni akaró lelkes kollégát. Ebből merítek én is erőt.

– Milyen lesz a választék a megszokotthoz képest?

– A kínálat nem változik, az étlap hasonló, mint a tavaly tavaszi újranyitáskori, de természetesen szűkebb a 2019-esnél. Ez majd csak a vendégszám növekedésével térhet vissza a minőség biztosítása érdekében.

Nálunk extrán feszített a tempó, mert egy új étterem nyitással is készülünk: az újranyitás első napján nyitjuk meg első Jamie Oliver’s Diner éttermünket a Gozsduban, ahol csodálatos hamburgerekkel, BBQ oldalassal, sok olvadó sajttól zaftos, mégis ropogós serpenyős pizzákkal, salátákkal és vagány shake-ekkel várjuk a vendégeket. Nagyon össze lett rakva ez az étlap, a diner koncepció egyébként is nagyon közel áll hozzám, alig várom, hogy lássam a sok elégedett vendéget és a teli éttermet. A lezárás során egyébként kollégáinkkal együtt alakítottuk ki az új éttermet, mindenki csiszolt és festett, szorgoskodott, hogy elkészüljünk a tavaszi nyitásra.

– Hogy alakulnak majd az árak tavalyhoz vagy az online-hoz képest?

– Bár a beszerzési árak masszív emelkedése indokolná, az árainkon semmit nem emeltünk, a 2019-es árakon megyünk tovább. A házhozszállítás áraiból egyébként sem érdemes kiindulni, semmilyen mércét nem adnak, főleg nem a 2020. március és 2021. március közötti időszak kiszállítási árai, mely nem üzemszerű működésként, hanem inkább túlélési kísérletként értelmezhető a legtöbb minőségi étterem esetében.

– Milyen vendégseregre számítotok?

– Titkon azt várom, mint ami 2012 szeptemberében a Spíler nyitásakor történt, amikor nagyon óvatos várakozásokkal, csendben megnyitottunk és mire a pult alatti szerelésből felnéztünk, az étterem színültig telt lelkes és izgatott vendéggel.

Nagyon bízom benne, hogy minél többen jönnek el hozzánk az újranyitás után. Már most nagyon sok foglalásunk van, de mi arra buzdítjuk a vendégeket, hogy foglalás nélkül is jöjjenek, ezért a helyek nagy részét besétáló vendégeknek tartjuk fent. Nagyon jó lenne azt látni, amit Párizsban vagy Londonban is, hogy időjárástól függetlenül mindenki kint ül a teraszon és újra indul a közösségi élet, még ha hűvösebb az idő, akkor is. Végülis ültünk otthon eleget az elmúlt 13 hónapban, nem?

– Mi lesz a házhozszállítással és a Zsidai Home-mal?

– Továbbra is maradnak. A Pest-Buda nyitása óta, azaz 10 éve foglalkozunk éttermeinkben házhozszállítással – volt, hogy saját futárral, saját platformon, majd futárcégekkel és étel házhozszállító cégekkel dolgoztunk. Ez továbbra is megmarad, egy kis kiegészítő lehet az éttermi működésben. Sosem rejtettem véka alá véleményemet, mely szerint az étel házhozszállítás megöli az éttermi élményt és a klasszikus vendéglátás ellen megy. Pont ez motivált minket a Zsidai Home étel kínálatának kifejlesztésére, aholis élelmiszeresítettük az étel házhozszállítást. A Zsidai Home-mal valóban éttermi minőségű, forró, friss, roppanós ételek kerülhetnek otthon az asztalra, pár perc alatt.

Nem állunk le ezzel, a Zsidai Home ételek továbbra is rendelhetők, ráadásul a Kifli.hu online szupermarketen is megtalálhatók fogásaink, így pár órán belül tényleg éttermi minőségű ételek érkeznek otthonodba.

émz