A Honda is rákapcsol, felgyorsítja e-autó programját

Felgyorsítja elektromos átállását a Honda ezért új menetrendet kapott az Electric Vision termékstratégia.

Tovább gyorsítja Electric Vision névre keresztelt európai termékfejlesztési stratégiáját a Honda. A japán vállalat legfőbb törekvése, hogy 2022-ben már minden Európában eladott Honda modell képes legyen elektromos – alternatív – meghajtásra. Az eredetinél három évvel közelebbi céldátumot Amszterdamban, az Electric Vision rendezvényen árulták el a márka munkatársai, újfent tanúbizonyságát adva elkötelezettségüknek, valamint elektromos és hibrid hajtásláncaikba vetett bizalmuknak. A következő 36 hónapban 6 alternatív üzemmódra is képes Honda érkezik a szalonokba, ezek közül a tisztán elektromos Honda e és az új, hibrid Jazz már úton van.

Az új Jazz

Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta:

„A jogszabályi és piaci környezet, valamint a vásárlói szokások sokasága Európában gyorsabban változik, mint a világ bármely másik táján, ráadásul a változás tempója is egyre nő, így nekünk is fokoznunk kell a fejlesztés sebességét, hogy választ tudjunk adni a kihívásokra. Bárhogy is, örömmel jelentem be, hogy a Honda európai személyautó-választéka nem 2025-re, hanem három évvel hamarabb, 2022-re újul meg – addigra minden általunk forgalmazott új autó képes lesz elektromos üzemmódban is közlekedni. Az összes… mindössze 36 hónap múlva!”

További újdonság az „e:Technology” márkanév, ami a Honda minden elektromos termékén megjelenik majd, hogy egységbe kovácsolja a vállalat környezetbarát fejlesztéseit. Az autók esetében ez az embléma a hajtáslánc típusára utal, a Jazzen például a Hybrid Electric Vehicle angol kifejezés (magyarul hibrid elektromos jármű) rövidítése, az „e:HEV” felirat jelenik majd meg.

A Jazz következő nemzedékébe kerülő kétmotoros, hibrid hajtáslánc már bizonyított az európai piacon, hiszen a 2019-es CR-V Hybridben is hasonló rendszer dolgozik. Szemben a hagyományos hibridekkel, az „e:HEV”-nél nem a villanymotor segíti a belső égésű erőforrást, hanem utóbbi termel áramot az előbbi működtetéséhez, ennek köszönhető a páratlanul hatékony és takarékos működés valós környezetben. A Honda által fejlesztett vezérlési rendszer további előnye, hogy a hajtáslánc rendkívül kifinomultan működik és igen dinamikusan gyorsítja az autót, holott károsanyag-kibocsátása roppant alacsony.

A Honda illetékesei azt is elárulták, miként lesz képes elektromos üzemmódra is a teljes európai paletta már 2022-ben. Az elkövetkező 36 hónapban 6 olyan modell érkezik a Honda-márkakereskedésekbe, amelyek alternatív meghajtásra is képesek, közöttük a vadonatúj Jazzel és a Honda e. Ezek között akkumulátorról hajtott elektromos modell éppúgy lesz, mint e:HEV alapú hibrid, a környezetbarát közlekedés mellett tehát a választás lehetősége is adott a vásárlóknak.