Nehéz helyzetbe került a szlovén Adria Airways légi társaság, amelyet 2016-ban vásárolt meg a német magántulajdonban lévő 4K Invest befektetési alap a szlovén államtól.
Alen Scuric légiközlekedési szakértő a Tangosix szlovén hírportálnak azt mondta: csak a csoda segíthet a vállalaton. “Amennyiben Szlovénia nem államosítja újra az Adriát, nem fogja túlélni a vállalat, ha viszont megteszi, egy sokkal rosszabb állapotban lévő légitársaságot kap vissza, mint amilyet eladott” – hangsúlyozta. Úgy vélte: az Adria Airways helyzetét a rossz üzleti döntések idézték elő.
Alenka Bratusek közlekedés miniszter néhány nappal ezelőtt a sajtónak úgy nyilatkozott: a tárca előkészületeket tett annak érdekében, hogy biztosítsa a főbb repülőjáratok zavartalan működését, amennyiben az Adria Airways valóban csődbe jut. Hozzátette: a német befektető nem volt a legjobb választás.
A Siol.net szlovén hírportál arról számolt be, hogy az Adria Airways adóssága eléri az 50 millió eurót, a menedzsment pedig nem tudd ennyi pénzt előteremteni.
A legnagyobb szlovén légitársaság 2018-as pénzügyi jelentése szerint 5 millió euró nettó veszteséget könyvelt el. Januárban a 400 alkalmazottat foglalkoztató vállalat csak a légiforgalmi irányításnak több mint egy millió euróval tartozott, míg a többi hitelező nem hajlandó nyilvánosságra hozni követeléseit – írta a szlovén hírügynökség, az STA. A vállalatnál nem elég a személyzeti létszám, az utóbbi időben egyre többször mondják le a járatokat. A légitársaság korábbi vezetői a pénzügyi problémákat a svájci leányvállalattal, a Darwin Airline 2017-es csődbemenetelével hozzák összefüggésbe, amelyet abban az évben vett át az Adria Airways, valamint szerintük a 2018-as pénzügyi jelentés sem hiteles, és nem a vállalat valós helyzetét tükrözi. (MTI)