Ford Focus premier Magyarországon

hirdetés

Mivel a vérvonal a jövőt is gyakran meghatározza, szögezzük le rögtön: a kategóriájában vezető Ford Focusból a 20 évvel ezelőtti premierje óta 16 milliót adtak el – 7 milliót csak Európában. A napokban pedig Budapesten is bemutatkozott a Focus negyedik generációja.

Ahogy nyáron írtuk, stílszerű helyen a Cote d’Azur-ön debütált a Focus legújabb verziója, jelezve, hogy a legendássá vált modell, bár nem a legdrágább és nem a legnagyobb, a francia luxus nyaralóhely prémium autómárkái között is emelt fővel gurulhat.

Már csak azért is, mert a Ford mérnökei a vásárlói véleményeket figyelembe véve fejlesztették tovább a sikermodellt, amely így a korábbinál egyértelműen fiatalosabb, áramvonalasabb és elegánsabb külsővel, tágasabb belső térrel és innovatívabb műszaki megoldásokkal – például a karosszéria merevsége 20 százalékkal javult, és a légellenállás terén is jelentős az előbbre lépés – került piacra. És mivel egy olyan modellről van szó, amely bármely korosztálynak, bármilyen felhasználásra ajánlható, a Ford a legbiztosabb utat járva, svájci bicskaszerűen alakította ki azokat a karosszériaverziókat, amivel akár egy üzletember, akár egy család, vagy egy bulira hajlamos fiatal is megtalálja a számára testhezállót, amivel kompromisszummentesen vállalhatja fel önmagát.

Ford Focus ST Line 5 ajtós

Ennek megfelelően mutatkozott be az ötajtós ferdehátú, a családi kedvenc kombi, amelyek az áramvonalas Titanium, a sportos ST-Line és a prémiumkategóriát kóstolgató Vignale változatokban kerülnek a szalonokba.

Ford Focus Vignale kombi

Emellett a Ford azt sem felejtette el, hogy most a legnagyobb izgalom – és vele eladás – a SUV-ok piacán mutatkozik, így erre reagálva a hasmagasságával, tetősíneivel és látványos védőelemeivel szabadidő-autós hangulatot teremtő Focus Active crossover is megjelenik. Ami pedig a  motorválasztékot illeti: a többszörös Év Motorja nyertes 1,0 literes EcoBoost a 85 lóerős változattal indul, amit a 100, valamint a 125 lóerős változat követ. Melléjük sorakozik fel a szintén három hengeres 1,5-ös turbós változat 150, valamint 182 lóerővel.

A belépő kategóriás ár: Trend felszereltség 1.0l EcoBoost (125 LE) 4 és 5 ajtós, 5.5 millió, kombi 5.9 millió forint.

é-z.