Sikeres volt a Flying-V modell, a légiközlekedés fenntarthatóbbá tételének érdekében tervezett energiatakarékos repülőgép első útja – írta a 24.hu.
A cikk emlékeztet, hogy másfél évvel ezelőtt, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) konferenciáján a Delfti Műszaki Egyetem és a KLM közösen jelentette be a gép tervezésének megkezdését, ami mostanra, a szélcsatorna- és földi tesztek után felszállásra kész állapotba került. Augusztusban az egyetem kutatói, mérnökei és egy drónpilóta egy németországi repülőtéren végezték el az első próbarepülést a jövő repülőjének – egyelőre – nagyobbacska drón méretű modelljével.
Mint azt a portál írja, a repülő megálmodói szerint a Flying-V-vel egy energiatakarékos, hosszú távú repülőutak megtételére alkalmas légijármű született. Az utastér, a raktér és az üzemanyagtartályok egyaránt a szárnyakban kapnak helyet, ennek köszönhető a jellegzetes V-alak. Az előzetes számítógépes kalkulációk szerint ezzel az egyedi kialakítással olyan mértékben javult a repülőgép aerodinamikája, hogy 20 százalékkal csökkent az üzemanyag-fogyasztása a jelenlegi legfejlettebb repülőgépekhez képest.