Magyarországon 2010 óta mintegy 1250 kilométer kerékpáros útvonal jött létre, így már 9100 kilométeren közlekedhetnek biztonságosan a biciklisek – mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára.
Hozzátette, hogy ebből 4000 kilométer önálló kerékpárút, 5100 kilométer pedig kerékpározásra kijelölt út, például erdészeti út, árvízvédelmi töltés vagy kis forgalmú utca. Csak a Széchenyi2020 program keretében – 2014 és 2020 között, mintegy 200 milliárd forint értékben 2100 kilométer kerékpárút épül, illetve további 2100 kilométer lesz kijelölve a kerékpárosok részére – mondta az államtitkár.
A kerékpáros fejlesztések szoros összefüggésben vannak a turizmussal, így egyben gazdaságfejlesztési célokat is szolgálnak – mutatott rá. Példaként a Balatoni Bringakör komplex felújítását említette, amelynek keretében idén 42 kilométeren, 14 települést érintve, 670 millió forintos fejlesztést végeznek, és a Tisza-tó körbekerékpározását lehetővé tevő, 4,2 milliárdos fejlesztést, amelynek keretében négy híd is épül.
Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos szerint 2020 különleges év lesz a magyar kerékpározás történetében, ugyanis soha nem látott mértékű fejlesztéseket adnak át.