A Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatta be az úgynevezett negyedik szintű önvezetésre képes Toyota LQ koncepcióautót, amelyben a fedélzeti mesterséges intelligencia Yui nevű asszisztense biztosítja a személyre szabott vezetési élményt.
A Toyota olyan tanulmányautót mutatott be, amely fejlett technológiát alkalmazva emocionális kötődést hoz létre a jármű és vezetője között. Az LQ-ban egy fedélzeti mesterséges intelligencia asszisztens munkálkodik, a neve: Yui. Ő a vezető érzelmi állapotától és éberségétől függően szabja személyre a vezetési élményt.
A biztonság és a kényelem érdekében a mesterséges intelligencia beszéddel és ülésbe épített funkciókkal képes kapcsolatot teremteni a vezetővel, hogy fokozza annak éberségét és csökkentse a rá ható stresszt. Ebben – más ember-gép (HMI) interakciók mellett – közreműködik a belső világítás és a légkondicionálás is, sőt még illatokat is bevetnek. A zenét is a környezet szerint lehet kiválasztani, és a vezető szintén eszerint kérhet le az őt érdeklő témákról valós idejű információkat.
Ha például a rendszer érzékeli, hogy a vezető fáradt, felfújja a támlába épített légpárnát, ezáltal egy egyenesebb üléspozícióba segíti őt, miközben a légkondicionáló hűvös levegőt irányít az ülésbe. Ha a körülmények lehetővé teszik a vezető pihenését önvezetés közben, akkor az ülésbe épített légpárna fokozatosan felfúvódik, támogatva a hasi légzést.
A kocsival, a beépített önvezető rendszernek köszönhetően nem kell már parkolóhelyet keresgélni. Miután a vezető kiszállt az autóból, a jármű magától keres parkolóhelyet a lehető legközelebbi helyen.