A Budapest Airport és a LOT lengyel légitársaság munkatársai közös rendezvényen mutatkoztak be az Aria Hotel Sky Note Barban.
A Budapest Airport járatfejlesztésért felelős munkatársától, Saly Sándortól megtudtuk, hogy 2015 és 2020 között 57 százalékos volt az emelkedés a repülőtér forgalmában, ami az uniós átlag több mint kétszerese. Bíznak abban, hogy a koronavírus lecsengése után az idei évben megnő a forgalom és az év második felében kompenzálni tudják a most érezhető visszaesést, így teljesíthetővé válik a kitűzött 17,3 milliós utasforgalom.
A repülőtéren számos fejlesztés történt a közelmúltban például a tíz utasmólót tartalmazó Pier B 2018. szeptemberi avatása, ahol hat új gyalogos beszállító kapu készült el januárra. A második fázis nyár elejére valósul meg. Létrejön a közvetlen fedett kapcsolat a főépülettel, üzletek, dohányzóterasz, központi csarnok és három mosdóblokk is elkészül. A beruházásokon túl az utaselégedettség és az ügyfélélmény növelését is célul tűzte ki a Budapest Airport. Ennek érdekében igyekeznek új csatornák megnyitásával gyorsítani az utasellenőrzést. A cél, hogy a várakozási idő 10 percet ne haladja meg. Bevezették a várakozási idő-kijelzést. A laptopot sem kell már kivenni ellenőrzéskor a csomagból. Újabb ivókutakat hoztak létre és kínai-barát fejlesztések is történtek.
Az idei utasbarát fejlesztések közé tartozik az önkiszolgáló csomagfeladás bevezetése, amely a tervek szerint májusban indulhat. 30 munkatársa fogadja az érkező vagy induló vendégeket és segítenek az önkiszolgáló rendszernél, ezzel elkerülve a sorban állást.
A LOT értékesítési csapata – Németh Zsolt, Nagy Gergely és Antoni Krisztián – beszámolót tartott a LOT múltjáról jelenéről és jövőjéről. A LOT a Budapest Airporton a teljes utasforgalom 2,5 százalékát adja, a hosszútávú járatok piacán a részesedése eléri a 12 százalékot. 2019-ben egyetlen év alatt 52 százalékkal nőtt a légitársaság utasforgalma Budapesten. Ebben közrejátszott, hogy a légitársaság 2018-ban egy új gyűjtő-elosztó központ kialakításába kezdett Budapesten, és azóta sorra nyitotta az új közvetlen járatokat a BUD-ról. Krakkó, New York és Chicago társult az első évben a régóta jól megszokott varsói járat mellé, majd 2019-ben Szöul és London City felé nyitott a LOT. 2020-ban a tervek szerint már 13 útvonalat repül a LOT Budapestről.
Katona Zoltán, a LOT product managere a légitársaság nemrégiben megnyitott ferihegyi reptéri üzleti váróját mutatta be. A 200 négyzetméteres lounge a LOT mellett a Star Alliance légi szövetség utasait is kiszolgálja. A várón belül mosdó, zuhanyzó, bisztró, relax box is megtalálható. A jövőben hazai régiók jellegzetes termékeinek bemutatkozása is várható a büfépulton. A lounge-ot egyébként a premium economy és a turistaosztály utasai is használhatják egyszeri díj ellenében.
Nagy Gergely bemutatta a LOT termékkínálatát. Mint elhangzott, a légitársaság 2019-ben 131 úti célba repült, ezek közül 14 volt hosszútávú járat, 10 millió utast szállítottak 94 repülőgéppel. A Boeing 737 MAX típusok földre kényszerülésével májustól megérkeznek a flottába az Embraer típusú repülőgépek.
Szóba került a német szabadidős légitársaság, a Condor felvásárlása is, amelyet a versenyhivatal már jóváhagyott. Antoni Krisztián a járat-változásokról, újításokról is beszélt:
- Varsóba napi hat járat közlekedik
- London Citybe heti 12 járat megy
- A szöuli járatot áprilisig felfüggesztették
- Budapestről március végétől indul járat Brüsszel, Stuttgart, Bukarest és Szófia városokba.
- Május végétől indul a prágai és belgrádi járat.
- A koronavírus-járvány miatt a március 31. előtti foglalások ingyenesen módosíthatók április 24-ig.