Ezentúl még szélesebb vásárlói rétegnek lehet ideális a CR-V, a Honda nagysikerű szabadidő-autója ugyanis ezentúl még kifinomultabb és stílusosabb formában is megvásárolható. A Sport Line néven érkező új családtag éppúgy a Honda által fejlesztett e:TECHNOLOGY hajtásláncra épül, mint testvérei és a vadonatúj Jazz e:HEV, így minden változatán ott díszeleg a japán iparóriás környezetbarát járműveit fémjelző e:HEV-embléma.
A Sport Line kivitel bevezetése mellett számos egyéb fejlesztést hajtottak végre az ötödik generációs CR-V-n, amelynek elődje korábban Az Utazónál is járt. Modern, ezüstszínű díszítőelemekkel tették látványosabbá a középkonzolt és az ajtókárpitokat, valamint új, jellegzetes díszcsík szalad végig a műszerfalon, a kesztyűtartó felett. Újdonság az Elegance verzióhoz kérhető, 18″-os könnyűfémfelni-garnitúra is, akárcsak a vezeték nélküli telefontöltő, amit a CR-V Executive alapfelszereltségét tette még gazdagabbá. A Crystal Black vagy Platinum White fényezéssel megrendelhető Sport Line kivitelt megannyi sötét dekorbetéttel tették izgalmasabbá a mérnökök, többek között a fényszórókereteken, a külső tükrökön, a kerékkupakokon és magukon a kerekeken is megjelenik a tekintélyparancsoló árnyalat.
A Honda továbbra is elkötelezett a – 2022-ig tervezett – elektromos átállás mellett, erről tanúskodik, hogy a CR-V e:Technology mellett 2020-ban az új Jazz e:HEV és a Honda e is színre lépett az európai piacon. A márka törekvéseiről a CR-V modelleken is megjelenő e:HEV-embléma hivatott tájékoztatni a vásárlóközönséget – a látványos jelvény az egyedülállóan alacsony károsanyag-kibocsátásra utal.
A CR-V e:HEV alapja a Honda által fejlesztett, rendkívül fejlett és hatékony hibrid hajtásláncon, amit 2019-ben mutatott be a vállalat. Az innovatív erőátvitellel társított rendszert két villanymotor és egy Atkinson-ciklusú benzines erőforrás alkotja, működését pedig a három intelligens menetüzemmódot felkínáló Multi-Mode Drive (i-MMD) vezérlőegység szabályozza.
A CR-V e:HEV-ben dolgozó, 2.0 i-VTEC kódjelű, benzines egység 145 LE-s (6200 f./percnél jelentkező) csúcsteljesítményre lehet büszke, míg a lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált villanymotor 184 LE-vel és 315 Nm-es maximális forgatónyomatékkal teszi még gyorsabbá és élvezetesebbé az utazást. A WLTP szabvány szerint végzett mérések a szerint kétkerékhajtású modellváltozat CO2-kibocsátása csupán 151 g/km (AWD: 161 g/km), üzemanyag-fogyasztása pedig csupán 6,6 l/100 km (AWD: 7,1 l/100 km). A 180 km/órás végsebességre képes CR-V e:HEV vonzerejét növeli, hogy a benzines-elektromos hajtáslánc 8,6 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára, míg az összkerekes átiratnál 8,9 másodperc ez az érték.
A vadonatúj CR-V felfüggesztése páratlanul kifinomult, így vezetési élmény és menetkomfort tekintetében is a legmagasabb színvonalat képviseli. A kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszériaszerkezethez fejlett első és hátsó felfüggesztés kapcsolódik, a kormánymű pedig természetesen változó áttételű. A Real Time AWD névre keresztelt, intelligens vezérlőegységgel (Intelligent Control System™) irányított összkerékhajtási rendszer a Honda egyik legfrissebb technikai megoldása, a megnövelt szabad hasmagassággal kiegészítve igazán komoly terepképességekkel ruházza fel a CR-V-t.
Összhangban a Honda „Biztonságot mindenkinek!” jelmondatával, a CR-V minden egyes változata megkapja a kategóriaelső, alapfelszereltségként kínált aktív és passzív menetbiztonsági eszközöket. Az átlagon felüli biztonság alapja a kivételesen erős platform, melynek révén minden irányból védve vannak az utasok. Ez a Honda által megfogalmazott All Directions Collision Safety filozófia. Az új CR-V megalkotásához a Fejlett Kompatibilitású Tervezés (Advanced Compatibility Engineering, ACE™) következő generációját dolgozták ki a Honda mérnökei, ennél a nemzedéknél már nyúlványok teljes hálózata felel az ütközési energia elnyeléséért, illetve elvezetéséért az utascella irányából.
Nem mehetünk el szó nélkül az Honda Sensing csomag mellett sem – ultramodern, aktív menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló –, hiszen a szegmens egyik legösszetettebb és hatékonyabb rendszere.