Miközben a Cupra, a Seat sportos almárkájaként indult útjára hat évvel ezelőtt, mára teljes értékű, önálló márkává nőtte ki magát. Az első saját modell, a Formentor volt, aminek sikeréhez egyértelműen hozzájárult, hogy a mai sportos szabadidő-autók piacának egyik legfeltűnőbb darabja, amely nemcsak megjelenésével, de teljesítményével is kitűnik a tömegből. Miközben a modell számos motorváltozattal elérhető, mi a 204 lóerős, konnektoros hibrid verziót kaptuk tesztelésre.
A Cupra Formentor sikerének kétségtelen része, hogy ez a merész vonalvezetésű autó még akkor sem szürkül bele az egyforma modellek világába, ha esetleg matt szürke festéssel rója az utakat. A dinamikus, kupés formavilág, az agresszív orrkialakítás, a LED-es fényszórók éles vonalai és a bronzszínű embléma együttesen alkotják meg azt a jellegzetes karaktert, amely már önmagában is érthetővé teszi, miért volt szükség egy új márkanévre. A hátsó lámpákat összekötő fényhíd, a méretes tetőspoiler és a fekete diffúzor még tovább erősítik ezt az összhatást. A 19 colos keréktárcsák pedig tökéletesen illeszkednek abba a dizájnba, ahol minden részlet a sportosságot sugallja.
Belül a Formentor modern, mégis letisztult környezetet kínál. A központi 12 hüvelykes érintőkijelzőn keresztül könnyedén kezelhetők az autó különféle rendszerei, különösen a hibrid hajtáslánc beállításai. Az energiafelhasználás, az elektromos üzemmód százalékarányának megjelenítése, és az akkumulátor töltöttségi szintjének nyomon követése egyaránt könnyen elérhető. Azonban van egy apró hátrány: az aktuális hatótávolság csak a menük mélyéről érhető el. A digitális műszerfal ugyanakkor számos megjelenítési módot kínál, és a legtöbb fontos adat könnyen leolvasható.
A belső tér ergonómiája és anyaghasználata egyaránt kiemelésre érdemes. A sportülések kényelmesek, megfelelő oldaltartást biztosítanak, a kormányfogás kellemes, miközben a középkonzol egyszerű, mégis sportosan elegáns. A váltó apró pöcke szinte játékos, de precíz megoldás. Egyedül a csomagtér mérete kelthet némi csalódást: a hibrid hajtáslánc miatt mindössze 345 litert kínál, szemben a hagyományos motoros változatok nagyobb kapacitásával.
Cserébe a Formentor vezetési élménye a sportos kialakításnak megfelelő élményt ad. A 204 lóerős hajtáslánc dinamikusan mozgatja az autót, a 9 másodperces 0-100 km/h gyorsulás elegendő ahhoz, hogy soha ne érezzük gyengének. A futómű feszes, de nem kényelmetlen, az autó stabilan tartja az ívet kanyarban is. A vezetési élményt tovább fokozzák az intenzív motorhangok, amelyek sokkal izgalmasabbak, mint amit egy hagyományos Seat modelltől megszoktunk.
Összességében a Cupra Formentor 1.4 TSI 204 PHEV egy igazán ütős ajánlat azok számára, akik egyedi dizájnt, modern technológiát és élvezetes vezetési élményt keresnek egy szabadidő-autóban. Bár nem tökéletes, a kompromisszumai elhanyagolhatóak azok mellett az előnyök mellett, amelyeket ez a modell nyújt.
Érsek M. Zoltán