A világ legnagyobb óceánjáróját kívánják megépíteni, megdizájnolni, ami merőben más lesz az eddig megszokott, sematikus hajóóriások mellett. Álmodtak ők már hotelt űrállomásra is szóval nincs igazán ismeretlen terep a számukra, ezért mertek belevágni a nagyszabású projektbe. Eddig közel 60 millió dollárt emésztett fel a tervezés 15 éve, de most készen állnak és várják a befektetőket. A különleges hajóóriás fedélzeti terei teljesen el lesznek szeparálva egymástól, amit körülbelül úgy kell elképzelni, mintha egy hatalmas uszály cipelne mondjuk három budapesti Interconti-t. Hát ez azért nem semmi teljesítmény, pláne úgy a hajó forradalmi hajótestformát is kapna. Ez azt jelenti, hogy a hajó belsejébe egyszerűen beparkolhatunk kisebb hajókkal, ami tulajdonképpen valódi úszó várossá emelheti a hajó státuszát. A különleges hajó megalkotása mellett, a tervezők másik célja az, hogy az amerikai turisták által dominált hajós-nyaralási piac kínálati oldalán basáskodó különböző cégek térnyerését visszaszorítsák. A jelenlegi helyzet ugyanis az, hogy a legtöbb hajó épp csak kiköt az amerikai felségterületen, hogy felszedje utasait és tovább is áll. A hajón elköltött dollárok viszont egyáltalán nem gazdagítják az USA-t, csakúgy mint a hajóstársaságok által fizetett társasági adó, amit a vagyonos társaságok valahová máshová fizetnek, vagy nem fizetnek be.
Az American Flagship projekt ennek a trendnek kíván véget vetni, a végső cél, hogy egy amerikai építésű, amerikai személyzetet alkalmazó hajó, az évi 40 milliárd dollár iparági bevételből, minél többet hajtson amerika malmára.
Az, hogy végül elkészül-e a vízek ura, az egyelőre kérdés, a csapat minden esetre hiper-motivált.
Mottójuk sem véletlen, a következőképp hangzik:
„A megszálló hadsereget le lehet győzni, de a gondolatot, aminek eljött az ideje, nem.”
Legyél az első hozzászóló "Elkészülhet az American Flagship Projekt" című cikkhez