A Ford Európa is aláírta azt az Európai Unióhoz címzett petíciót, aminek lényege, hogy 2035-től Európában minden új személyautó és haszonjármű nulla károsanyag-kibocsátású legyen, és amelyben kötelező jellegű célkitűzéseket kérnek a feltöltő infrastruktúrával kapcsolatban.
Az Unió jogalkotóinak ma elküldött levelükben az aláírók határozottan kiállnak amellett, hogy a kőolaj-alapú üzemanyagokkal működő járműveket mindenképpen el kell távolítani az utakról, ha 2050-re Európa szeretné elérni célját, a nettó nulla károsanyag-kibocsátást. A petíció kihangsúlyozza annak fontosságát is, hogy elengedhetetlen a szabványok meghatározása és az egyértelmű ütemterv kialakítása, amihez az autóipar és beszállítói igazodhatnak, biztosítva az elektromos járművekre való átállást.
Az EU döntéshozói most éppen a ‘tiszta autókra’ vonatkozó új szabályokról döntenek az Európai Bizottság javaslata nyomán, ami szerint 2035-től csak nulla károsanyag-kibocsátású új személygépkocsikat és kisteherautókat lehet majd értékesíteni az EU egész területén. Az Európai Parlament és az EU tagállamai júniusban döntenek a kérdésben, és a törvény várhatóan ősszel születik meg végleges formájában.
A zéró emissziójú járművek felé vezető út kitaposásában segít az Európában 2024-ig megjelenő hét új, tisztán elektromos hajtású, teljes konnektivitást kínáló Ford személyautó és haszonjármű is. Az új generációs modellek első képviselője a Mustang Mach-E, amely tavaly maximális biztonsági és zöld értékelést kapott az Euro NCAP és a Green NCAP vizsgálatán, illetve az E-Transit, amelynek fejlett vezetéssegítő rendszereit Aranyéremmel jutalmazta az Euro NCAP.