Elektromos utazó autó a Fordtól: E-Tourneo Custom

Az E-Tourneo Custom magasra teszi a lécet vetélytársai számára, hiszen maximális sokoldalúságra és kényelemre tervezett új padlólemezéhez kimagasló hatékonyságú akkumulátoros elektromos hajtáslánc társul, ami a tervek szerint akár 370 kilométeres hatótávolságot biztosít.

2024-ig a Ford Pro négy új, tisztán elektromos hajtású modellt vezet be az európai piacon; ezek egyike a magán- és céges használatra egyaránt kiválóan alkalmas E-Tourneo Custom, amiben akár kilencen is utazhatnak.

Az új modell kifejezetten prémium felszereltséggel érkezik; jó példa erre a hihetetlenül rugalmasan állítható, síneken tologatható két hátsó üléssor, a motoros mozgatású oldalajtók, a B&O audiorendszer, a digitális kulcskártya, a panoráma napfénytető és az innovatív, billenthető kormánykerék.

Ugyancsak a komfortérzetet növeli az új generációs járműtervezési módszereknek köszönhető, kimagasló kifinomultság és járműdinamika. Az elektromos hajtáslánc hihetetlenül csendes, a rugózási kényelmet és a menetstabilitást pedig új szintre emeli a független hátsó felfüggesztéssel kialakított, optimalizált futómű.

Az eddigi legátfogóbb Tourneo Custom-kínálatban egy vadonatúj plug-in hibrid (PHEV) változatot is találnak a vásárlók, akik még rugalmasabb megoldásokra vágynak. Mindemellett az új modell a legújabb generációs Ford EcoBlue dízelmotorokkal is megrendelhető, valamint egy új, rendkívül hatékony nyolcfokozatú automata sebességváltóval, illetve – most először – egy intelligens összkerékhajtási rendszerrel is.

Az E-Transit Customban ugyanaz kimagasló energiasűrűségű akkumulátorcella-technológia működik, mint a Ford F-150 Lightning pickupban; a 74 kWh valós teljesítményű energiaforrás egy 160 kW-os elektromotort táplál, kimagasló teljesítménnyel és kifinomultsággal mozgatva az autót. Az E-Tourneo Custom tisztán elektromos hajtáslánca egypedálos megoldással vezérelhető, ami még nyugodtabb és kényelmesebb vezetést biztosít.

A 11 kW-os, háromfázisú váltóáramú fedélzeti töltővel kevesebb mint 8 óra alatt teljesen felölthető az akkumulátor, míg egy 125 kW teljesítményű egyenáramú gyorstöltővel 41 perc alatt 15-80 százalékra tölthető fel a jármű. Ez a megoldás gyors és hatékony: a laboratóriumi tesztek során egy 125 kW-os rendszerrel mindössze 5 perc alatt 38 km-re elegendő áramot vett fel az akku.

A műszerfalon egy ergonomikusan elhelyezett, 13 colos érintőképernyő kapott helyet; ezen fut a SYNC 4 infotainment rendszer9 is. Ez, és a 12 colos digitális műszeregység egy ösztönösen kezelhető, vezetőközpontú cockpitet alkot, ahol az autóban ülők az alapáras, vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay rendszerrel kényelmesen és biztonságosan használhatják okoseszközeiket.