Új, egész Európát átfogó tanulmány készült a klímaváltozással kapcsolatos közvélekedésről, feltárva azt, hogy az emberek mi mindenről hajlandók lemondani a globális éghajlatváltozás elleni küzdelemben.
A Ford által közzétett Go Electric jelentés-sorozat legújabb, Climate Countdown című tanulmánya szerint az európaiak túlnyomó többsége (átlagosan 90 százalék a 8 vizsgált ország mindegyikében) úgy érzi, hogy valamilyen szinten személyesen is ki kell vennie a részét a klímaváltozás megállításáért folytatott harcból.
A kontinens lakóinak nagy része kész felhagyni a műanyagok használatával (45%), csökkenteni az energiafogyasztását (45%) és helyben megtermelt árucikkeket vásárolni (35%). Mindemellett a válaszadók jelentős része arra is hajlandó, hogy ritkábban vásároljon új ruhákat (34%), és ugyanennyien válaszolták azt, hogy szívesen használnák kevesebbet az autójukat (34%), 25 százalékuk pedig a repülőgépes utazásokról is lemondana. Az embereknek csupán egy elenyésző hányada (4%) nyilatkozott úgy, hogy semmilyen áldozatra nem lenne hajlandó.
Az is egyértelműen kiderült, hogy a vásárlók környezettudatos működést várnak el a vállalatoktól: 87 százalékuk számára fontos, hogy olyan cégtől vásároljanak, amely karbonsemlegesen vagy mínuszos széndioxid-mérleggel működik, sőt 56 százalékuk szerint ez kiemelten fontos (40%) vagy éppen a legfontosabb (16%) szempont.
Az európaiak hozzáállását vizsgálva az elektromos autókkal kapcsolatban a kutatás arra jutott, hogy a közvélemény szerint az EV-k jelentik a jövőt (37%), de az is kiderült, hogy az ilyen autók teljes elfogadását még számos dolog akadályozza.