A változás szele fúj az utasszállító repülőgépeken.
Több koncepció született már a repülőgépek minél gazdaságosabb kihasználtságával kapcsolatban. Sokan a székek méreteinek csökkentésében látják a fantáziát.
A walesi székhelyű Rebel Aero egy olyan tervet mutatott be, amely az eddig jól megszokott ülőhelyek mellett álló verzióval is szolgál. A biztonságos rögzítés az utóbbi esetben is lehetséges, sőt, így inkább megbízhatónak tartják az övek használatát. Így ugyanis, a felhajtható ülőlappal rendelkező szék, mely az utasok hátát is rögzíti, három ponton teszi lehetővé az öv becsatolását.
A Rebel Aero vezetője elmondta, hogy ezt az övfajtát azután kezdték el alkalmazni, miután az Asiana Airlines 2013 júliusában balesetet szenvedett. Ekkor ugyanis sokan a spirális mozgás következtében sérültek meg, hiszen ez ellen nem véd a keresztirányú becsatolás, az utas könnyen lefejeli, vagy nekiütközik az előtte lévő széknek.
A walesi cég arra számít, hogy rövidesen megkapják a gyártási engedélyt, és az ülések egy év múlva már vissza is köszönnek a kereskedelmi járatokon.
Előzetes felmérések alapján úgy tűnik, több fapados légitársaság is érdeklődik a forradalmi ülések iránt.
Legyél az első hozzászóló "Állóhely a repülőn?" című cikkhez