„A társadalmi párbeszéd feltételei jelenleg nem adottak. Úgy döntöttünk, hogy mi vállaljuk a felelősséget a sztrájkfelhívás lefújásával” – közölte Guillaume Schmid, az SNPL szóvivője az MTI híre szerint. Azt is jelezte, hogy a szakszervezet kész a tárgyalások folytatására nyugodtabb körülmények között.
A vezetőség tájékoztatása szerint a közlekedés fokozatosan áll helyre keddig, azaz szeptember 30-ig.
A francia légitársaság történetének eddigi leghosszabb sztrájkja 2014. szeptember 15-én kezdődött. Azóta a járatoknak átlagosan a fele közlekedett. A pilóták egyik fő követelése az volt, hogy az Air France fapados légitársaságánál, a Transaviánál dolgozóknak és az anyavállalatnál foglalkoztatottaknak azonos munkaszerződése legyen.
A francia kormány nyomására, amely 16 százalékos tulajdonosa az Air France–KLM légitársaságnak, a vezetőség visszavonta a fapados légitársaság, a Transavia európai fejlesztéséről szóló tervét, amelynek keretében az új európai bázisokhoz átkerülő gépeken dolgozó francia pilótáknak ezentúl külföldi munkaszerződése lett volna, amely a hazaiaknál kedvezőtlenebb munkafeltételeket és fizetést biztosít. A fejlesztést a vezetőség és szakértők is stratégiai fontosságúnak tartották a légitársaság jövője szempontjából, amelynél három éve jelentős pénzügyi átszervezés folyik.
Az igazgatótanács azonban azt kizárta, hogy a Transavia 2007 óta működő franciaországi vállalatánál hasonló feltételekkel foglalkoztassák a pilótákat, mint az Air France-nál.
A sztrájk befejezése érdekében Manuel Valls miniszterelnök többször is szót emelt, elfogadhatatlannak és indokolatlannak nevezte a pilóták munkabeszüntetését, amelyet a franciák 69 százaléka sem támogatott.
A vezetőség számításai szerint a tiltakozó megmozdulás napi 15–20 millió euróba került a légitársaságnak.
Legyél az első hozzászóló "Az Air France pilóták befejezték a sztrájkot" című cikkhez