Átadták Budapesten a műholdas Futárt

263 közterületi utastájékoztató napi 24 órában ad tájékoztatást a forgalmi változásokról és a közösségi járművek várható érkezési idejéről a fővárosban. Több mint kétezer-kétszáz járműbe építettek műholdas jelzőrendszert, s az utasok utazás közben is tájékozódhatnak a megállókról, átszállási lehetőségekről. A projektben vakok és gyengén látók tájékoztatásáról is gondoskodtak.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) diszpécserhálózata kilencszáznál több jelzőlámpás csomópontot koordinál, a harminc legfontosabb helyszínen képes közvetlenül beavatkozni és előnyt biztosítani a közösségi közlekedésnek.

A műholdas rendszer érzékeli, hogy egy járat nem menetrend szerint közlekedik és a harminckét diszpécser valamelyike be tud avatkozni. Ezzel elkerülhető például, hogy két azonos autóbusz szorosan egymás után haladjon.

Az áradás alkalmából rendezett tájékoztató Tarlós István főpolgármester bevallotta: korábban a BKV diszpécserei nem tudták hatékonyan felügyelni a fővárosi közösségi közlekedést, csak egy nagyon korszerűtlen, esetlegesen működő, kis kapacitású rádiórendszer segítségével próbálkoztak, amelynek az lett az eredménye, hogy ezer buszindításból ötven biztos kimaradt. A főpolgármester az MTI híradása szerint kitért arra is, hogy a rendszert késedelemmel adják át, de a kötbérek nagy részét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már érvényesítette, a befolyt összegeket a rendszer további bővítésére fordítják.

A 4-es és 6-os villamosokat 2015 tavaszán vonják be a Futár-rendszerbe, mert a járműveket teljes körűen be is kamerázzák majd.

Legyél az első hozzászóló "Átadták Budapesten a műholdas Futárt" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*