2013. július 1-jén az „új Germanwings” teljesen új márkával és termékkoncepcióval lép piacra, és valamennyi utasának lehetővé teszi az à la carte-jellegű repülést. Az utasok így maguk állíthatják össze és pontosan saját igényeikre szabhatják csomagjukat: az olcsó, minden többletszolgálatást nélkülöző repüléstől a sokféle kényelmi jellemzőt és extrát tartalmazó, minőségi utazásig. Míg a teljes fedélzet turista osztálynak számít majd, az „új Germanwings” háromféle tarifát fog kínálni, három eltérő szolgáltatáscsomaggal. A legjobb minőségű terméket takaró Best tarifa elsősorban az üzleti utasok szükségleteire reagál, de a szabadidős utazók számára is vonzó lehetőség. A Smart tarifa bizonyos kiegészítő szolgáltatásokat tartalmaz, amelyek mellé az utas igény szerint továbbiakat választhat. A Basic a minden extra nélküli, legalacsonyabb tarifa.
„Az új Germanwingsszel a közvetlen járatok szegmensében indítunk offenzívát. Sok év tapasztalattal rendelkezünk mind a diszkont, mind pedig a prémium szegmensekben és vonzó termékkínálatot dolgoztunk ki. Az új Germanwings koncepciójában mindkettő elemeit ötvözzük és új mércét állítunk hazai piacunkon, Európában. Így a nagy csomópontokon kívül is ismét nyereségesen tudunk majd működni, ugyanakkor utasainknak is izgalmas, modern szolgáltatásokat nyújthatunk” – mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának elnöke a tervekről.
A frankfurti és müncheni csomópontokon kívüli decentralizált európai Lufthansa és a jelenlegi Germanwings szolgáltatásokat összefogó „új Germanwings” 2013. január 1-jén olvad össze egy intelligens, dinamikus és innovatív társasággá. A légitársaság 2013. július 1-jén jelenik meg a piacon új termékeivel. Ekkortól indul majd a Lufthansán belül az „új Germanwingsnek” szánt repülőgépek többlépcsős átalakítása és átadása is.
„A friss márkaindentitás, az egyedileg konfigurálható tarifák és a Lufthansa Csoporton belüli légitársaságként nyújtott kiváló minőség mind a szabadidős, mind pedig az üzleti utazók körében vonzó szolgáltatóvá teszi majd a Germanwingst. A kedvező általános fogadtatás mellett arra számítunk, hogy a koncepció azon Lufthansa utasok körében is rendkívül népszerű lesz, akik a Frankfurtot és Münchent nem érintő útvonalakon repülnek majd a jövőben a Germanwings gépein” – jelentette ki Carsten Spohr, a Deutsche Lufthansa AG igazgatóságának tagja.
A márka és a termékkoncepció mellett a Germanwings logója is megváltozik. A központi elem egy sárga és szederszínű stilizált „W” betű – ez a szimbólum díszíti majd a Germanwings márka gépeit. A légitársaság repülőgépeit fokozatosan festik át a márkakoncepció 2013. július 1-jei bevezetése után.
Az új Germanwings fontos törekvése, hogy még közelebb kerüljön ügyfeleihez. A vállalat közvetlenül, spontán módon kíván kommunikálni az utasokkal. Ennek érdekében a mobil foglalási és információs rendszerek továbbfejlesztésére készül, az árakat pedig korrekt módon, rejtett költségek nélkül fogja közölni.
A „megfizethető, de nem olcsó” mottóhoz híven a légitársaság dolgozói minden eddiginél jobban igyekeznek majd teljesíteni az utasok kívánságait. Ezért a turista osztályon három alapmodulból lehet választani: Best, Smart és Basic. Az iparágban új mércét állító Best tarifa jelenleg a legjobb termék az Európán belüli diszkont járatokon. Megvásárlói az első három sor valamelyikében kapnak helyet. A kényelmes, 81,2 cm sortávolságú ülések mellett a középső ülés minden esetben szabad marad. A Best tarifa tartalma: ingyenes belépés a Lufthansa várótermeibe, elsőbbségi bejelentkezés, gyorsított biztonsági vizsgálat, több jóváírt kilométer a Miles & More törzsutas programban, HON Circle kilométerek, kétszeres megengedett csomagsúly (két, egyenként maximum 23 kg-os táska), à la carte fogyasztás a fedélzeten, rugalmas átfoglalás és jegylemondás.
A Best tarifa elsőként a Németországon belüli összes járaton és a Germanwings fő európai piacain (Ausztria, Svájc, Belgium, Oroszország, Franciaország és Egyesült Királyság) lesz elérhető.
A Smart a Germanwings új standard tarifája, amely a hagyományos turistaosztálynak felel meg – kivételes minőségben. A gép első részében található sorok az e tarifát választó utasoknak lesznek fenntartva, akik itt is ugyanolyan kényelmes (81,2 cm sortávolságú) üléseken utazhatnak, mint a Best tarifánál. A Smart tarifa ellátást (snacket és alkoholmentes italokat) és 23 kilogrammos megengedett csomagsúlyt tartalmaz.
A legalacsonyabb tarifa, a Basic a hagyományos diszkont termékkel egyenértékű. A Basic tarifát választó utasok lemondanak az ingyenes ellátásról, a díjmentesen szállítható csomagról, és a 11. sortól hátrafelé választhatnak maguknak ülést.
A Germanwings a Smart és Basic tarifákhoz adható extráktól különleges. Minden utas egyszerűen és rugalmasan alakíthatja ki az általa kívánt terméket a diszkont árú, ugyanakkor kiváló minőségű opciókból összeállított menüből.
Thomas Winkelmann, a Germanwings vezetőségének szóvivője elmondta: „A Germanwingsszel új mércét állítunk az európai légiközlekedésben. Az új termékkel az utasok a diszkont és a hagyományos légitársaságok szolgáltatásainak legjavát vehetik igénybe.”
Évente várhatóan 20 millió utas repül majd mintegy 90 gépen a Germanwings közvetlen európai járatain.
Legyél az első hozzászóló "Az „új Germanwings” lesz Európa legmodernebb, à la carte jellegű repülést nyújtó légitársasága" című cikkhez