A világ legkelendőbb áruszállítójának tisztán elektromos hajtású változata két különlegessel rendelkezik: a kategória legnagyobb akkumulátorával látták el, amely komoly hatótávolságot és teljesítményt biztosít, emellett ProPower Onboard funkciójával az autó áramforrásként is használható.
Az E-Transit 68 kWh-s alapakkumulátorával is 317 kilométerre képes. Az erős, 430 Nm forgatónyomatékú elektromotor 135 vagy 198 kW maximális teljesítménnyel dolgozik, ami bőven elég az akár 1758 kilogrammos hasznos teherbírású jármű dinamikus mozgatásához. Az új elektromos Transit elektromos kivitelében is “alap” a már megszokott bőséges felszereltség.
Az E-Transitnál a Ford szerint a jelentős üzemanyagköltség-megtakarítás mellett az autó karbantartási és javítási költségei 40 százalékkal alacsonyabbak lesznek, mint az azonos teljesítményű és kapacitású dízelmotoros modellek esetében. A Ford állítja, hogy – a közvetlen versenytársakkal összevetve – ezek a költségek az E-Transit esetében a legalacsonyabbak az Egyesült Királyságban és Németországban.
A Ford a kategória legkedvezőbb, egyéves, kilométer-korlátozás nélküli szervizintervallumát kínálja, míg a nagyfeszültségű elektromos részegységekre nyolc évre, illetve 160.000 kilométerre szóló garanciát nyújt; emellett a vásárlók egy éven át ingyenesen számíthatnak az országúti elektromosautó-assistance szolgáltatásra, aminek a vészhelyzeti feltöltés is része. A Ford Pro Service egész Európát lefedő műhelyhálózata felkészült az elektromos autók fogadására; az autó megjelenésének időpontjában 1500 európai EV-tanúsítvánnyal rendelkező márkaszerviz és több mint 4500 hivatalos szervizpartner várja az E-Transitokat. Magyarországon 24 Transit Centrum, és 24 BEV szakszerviz áll az ügyfelek rendelkezésére.