Black Friday, vagy zöld szombat?

A Ford kutatása szerint a vásárlók hajlandók lesznek többet várni és többet kifizetni a környezetbarát házhoz szállításra.

Egy a Ford által nemrégiben megrendelt felmérés szerint az Egyesült Királyságban és Németországban a legtöbb vásárló előnyben részesítené az olyan online kereskedéseket, amelyek elektromos hajtású járművel szállítják ki az árut. A megkérdezett britek 58 százaléka és a németek 54 százaléka vélekedett így. Ami még ennél is meglepőbb, hogy az Egyesült Királyságban a válaszadók 49 százaléka akár tovább is hajlandó lenne várni, ha a házhoz szállítás zöldebb megoldással történik; Németországban ez az arány 38 százalék volt. Azt már kevesebben vállalnák, hogy magasabb díjat fizessenek egy energiatakarékosabb fuvarért, bár a britek 28 és a németek 21 százalékos eredménye még így is biztató.

Európa útjain jelenleg több mint 32 millió áruszállító fut, és a Ford már elkezdte bevezetni legnépszerűbb haszongépjárműveinek elektromos változatait – egy több mint 11,5 milliárd dolláros befektetés eredményeként, aminek célja, hogy a vállalat a teljes modellpalettáján meghonosítsa az elektromos hajtást.

A nemrégiben bemutatott Ford E-Transit újabb előrelépést jelent a városi áruszállításban. Az új változat a jelenlegi, dízelmotoros Transitéval azonos rakodóteret kínál, tervezett hatótávolsága pedig 350 km, ami biztosan elég lesz a nagyvárosokban működő cégek szokásos fuvarjaihoz, méghozzá bármilyen terhelés és időjárás mellett.