Az AMR elmondta, ettől függetlenül az American Airlines, az American Eagle és a tulajdonosi köréhez tartozó többi cég működik, az eladott jegyek érvényesek, a foglalások élnek, és a járatok is a menetrend szerint üzemelnek. Ezt az AMR egy 4,1 milliárd dolláros készpénz-tartalékból valósítja meg.
Gerard Arpey, a cég elnök-vezérigazgatója visszavonul, helyét az egyik elnökségi posztot tavaly óta betöltő Thomas Horton veszi át.
Az új vezér elmondása szerint a cég megpróbálta elkerülni a csődöt, de miután nem tudott megállapodni sem a bérszerződések módosításáról (melyek szerinte jelentős, évi 800 millió dolláros költséghátrányba hozták a céget a versenytársakkal szemben), sem az adósságok kezelésének és fizetésének megváltoztatásán, nem volt más választása.
A privatbankar.hu szerint a vezető amerikai légitársaságok közül Americanon kívül eddig csak a LUV által birtokolt Southwest nem kért még csődvédelmet. Az American Airlinesnak 2007 óta egyetlen nyereséges negyedéve volt, s 3,5 év alatt 4,8 milliárd dollárnyi veszteséget halmozott fel. Thomson szerint a légitársaság legalább 2012-ig még mindig mínuszban lesz.
Az American még júliusban jelentette be, hogy 460 Boeinget és Airbust rendel a flottája modernizálása érdekében. Az új vezető szerint a légitársaság tartani szándékozik magát a vásárláshoz.
A cég részvényei az év elejétől a hétfői tőzsdezárásig csaknem 80 százalékot zuhantak. A keddi nyitást követően az AMR részvény árfolyama 1,36 dollárral, 83,94 százalékkal 0,26 dollárra esett.
Legyél az első hozzászóló "Csődvédelmet kért az American Airlines anyavállalata" című cikkhez