Május 2., hétfőtől egy hónapon át, június 3-ig nem üzemel a Libegő a tervezett karbantartási munkák elvégzése miatt.
A rendszeres időközönként végzett vizsgálatok, és kisebb karbantartási munkák mellett 12 évente úgynevezett nagyjavítást kell végezni a Libegőn a maximális utas-, és üzembiztonság megőrzése érdekében. A nagyjavítás során átvizsgálják az 1040 méter távolságot és 262 méter szintkülönbséget áthidaló kötélpálya teljes pályaszerkezetét, a működtető berendezéseket, a szállító székeket. Mindezek mellett ellenőrzik a szerkezeti elemek biztonságos működését is. A vizsgálatok eredményétől függően, szükség szerint cserélik vagy javítják az egyes szerkezeti elemeket.
„Júniustól újra várjuk kedves utasainkat, akik az eddig megszokott maximális biztonság mellett élvezhetik majd újra a Libegő nyújtotta kikapcsolódás örömeit, és az utánozhatatlan budapesti panorámát!” – írta a BKV.
Több mint 50 éve, 1970 óta szállítja utasait a Zugligeti Libegő, Magyarország első személyszállító drótkötélpályája. Az első kábelvasút terveit ifj. Hantos István készítette 1933-ban a turisták és síelők körében különösen kedvelt és az Erzsébet-kilátó miatt is igen látogatott János-hegyre, Budapest legmagasabb pontjára. Az elképzelés kedvező fogadtatásra talált, de megvalósítása – részben a háború miatt – még évtizedeket váratott magára.