A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az idén hívta életre az ágazat teljes támogatását élvező új magyar közösségi bormárkát, a Magyar bor – Személyesen márkakoncepciót. A bormárka új arculatának és koncepciójának tavaszi debütálásán az MTÜ a Hegyközségek Nemzeti Tanácsával közösen célul tűzte ki a magyar bor nagyközönség számára elérhető digitális platformjának létrehozását és működtetését is. E célnak megfelelve elindult egy modern designnal, letisztult képanyaggal, borrégiókat és borvidéket is bemutató térképpel, a magyar bor legfontosabb jellemzőit és tudnivalóit összegző, naprakész honlap, a bor.hu.
A weboldal bemutatja a hazai borrégiókat és borvidékeket, tartalmaz egy bortörténeti összefoglalót, és ismerteti az egyes bortípusokat és a jellegzetes szőlőfajtákat – részben hiánypótló képanyagokkal és leírásokkal. Ezen felül megtalálható az oldalon a borfogyasztás kultúrájához, a bor-étel párosításhoz kapcsolódó útmutatás, továbbá a honlap az általános borkultúra erősítése mellett beszámol az aktuális hírekről és eseményekről is.
Az MTÜ továbbra is várja a magyarországi borászatok jelentkezését, regisztrációját bor.hu oldal borászati adatbázisába. A weblapon a Borászok/Borászatok menüpontban könnyen elérhető és kezelhető a borászati regisztrációs felület. Cél, hogy az érdeklődők számára a regisztrált magyar borászatok kereshetővé váljanak a legkülönbözőbb szűrési kritériumok alapján – pl. helyben étkezés és szállás, pincelátogatáshoz kapcsolódó programok stb. A teljes országot lefedő borászati partneradatbázis segítségével a gasztro- és borturisták könnyedén meg tudják szervezni útjukat, ezzel is elősegítve a hazai borturisztikai forgalom fellendülését.
Az oldal 2020-ban kiegészül egy eseménynaptárral és médiatárral, illetve angol nyelvű verziója is elérhető lesz.