Felpörgetik a Szent Márton-napokat

A Szent Márton-napi hagyományokat népszerűsíti új kampányában a Magyar Turisztikai Ügynökség, amely gasztronómiai kalandozásra és az ország libaételeit felfedező belföldi utazásra hívja a turistákat november 11-ig.

A november 11-i Szent Márton-napi hagyományokat az idén is kiemelten népszerűsíti a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) őszi belföldi forgalomélénkítő kampánya részeként – olvasható az MTÜ MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében.

Mint írják, az MTÜ a Márton-napot megelőző időszakban  átfogó kampányt folytat annak érdekében, hogy megidézze Szent Márton napjának legendáját, felelevenítse a hozzá kapcsolódó libalakoma hagyományait és felhívja a figyelmet az ünnepi programlehetőségekre. Márton-nap alkalmával érdemes útnak indulni, mert a vendéglátóhelyek különleges ajánlatokkal várják a vendégeket országszerte – áll a közleményben. Mint kiemelik, Szent Márton híres volt jóságáról, szerénységéről és önzetlenségéről, nevéhez fűződik a libalakoma tradíciója és az újbor megszületése, így mára a vendégszeretet szimbólumává vált. Ennek apropóján az MTÜ gasztronómiai kalandozásra és az ország libaételeit felfedező belföldi utazásra invitálja a turistákat.

A Szent Márton-napra hangolt, bor és gasztronómiai fókuszú kisfilmmel november 6-tól találkozhat a közönség a televízió képernyőjén és a Csodás Magyarország Youtube-csatornán.

Libaételeket kóstolhatnak, és nyereményekért is játszhatnak azok, akik november 9-én, szombaton Budapest belvárosában sétálnak. Kóstolj bele az ősz ízeibe! címmel az MTÜ Szent Márton-napi ingyenes kóstolót szervez az Erzsébet téren. Az érdeklődők nemcsak az ünnephez kapcsolódó libás ételekkel ismerkedhetnek meg, hanem a néphagyományokat felelevenítő kvízek kitöltésével játszhatnak a nyereményekért, és virtuális valóság szemüveggel is bebarangolhatják Magyarország tájait.