Dinamikus ütemben zajlanak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren történő fejlesztések; 2019-ben, 2020-ban és 2021-ben összesen több mint 70 milliárd forintot fordított a Budapest Airport kapacitásbővítésre, infrastrukturális és fenntarthatósági fejlesztésekre, továbbá egyéb, utasélményt növelő háttérfejlesztésekre és digitalizációra.
Mint ahogyan arról a Budapest Airport már korábban is többször beszámolt, 2019-ben nagyszabású fejlesztéssorozat valósult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amely azóta is töretlenül, változatlan intenzitással folytatódik. Az elmúlt három évben megépült egy új, 14 beszállítókapuval rendelkező utasmóló, amely 11 500 négyzetméteren, 2500 ülőhellyel várja az utasokat. Elkészült a légi áruszállítás új bázisa, a BUD Cargo City, amely nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy 2021-ben minden idők legnagyobb mennyiségű, 183 000 tonnát is meghaladó áruforgalmát bonyolította a repülőtér. Harmadik óriásberuházásként új poggyászosztályozó csarnokkal bővült a meglévő infrastruktúra, közel három kilométer hosszúra bővítve ezzel a szalagrendszert, amely így sokkal gördülékenyebb és nagyobb kapacitású csomagkezelést tesz lehetővé. A terminálépületek megközelítése is biztonságosabb és gyorsabb lett az új kétsávos turbókörforgalomnak köszönhetően, amely szintén az elmúlt 3 év során készült el.
A fejlesztések számtalan kapacitásbővítést is magukban foglaltak; többek között 70%-os bővüléssel huszonnyolcra nőtt a terminálokon elérhető mosdók száma, a meglévő mellékhelyiségek pedig egytől egyig fel lettek újítva, új utasbiztonsági csatornák nyíltak, felújításra került a terminál előtti közúti előtér, a Prémium Parkoló és a parkolóktól a terminálig vezető gyalogút, továbbá megújult a 2A Terminál padlóburkolata is. Új mozgólépcső épült a B oldali utasmólón, és új felvonókat adott át az üzemeltető a 2A és 2B Terminál érkezési szintjén. A terminálokon immár 30 új önkiszolgáló poggyászfeladó automata érhető el, az automata útlevélkezelő kapuk száma tizenkettőre nőtt, a 13 ivókútnak köszönhetően pedig az utasok elkerülhetik a műanyag palackos víz fogyasztását, és a terminálon is újratölthetik vizes palackjukat.
A dinamikus ütemben zajló repülőtéri fejlesztések a 2021-es évben is folytatódtak, biztosítva ezzel a szolgáltatások színvonalának folyamatos emelését és bővítését, ezáltal pedig megerősítve a repülőtér régiós előnyét, amelyet a Budapest Airport tulajdonosai és menedzsmentje egyaránt kiemelten fontosnak tartanak. Annak ellenére, hogy a koronavírus-járvány a 2021-es évre is súlyosan rányomta a bélyegét – amely a repülőtér üzemeltető cég bevételein is masszívan megmutatkozik -, a Budapest Airport nem függesztette fel a beruházásokat; sőt, bizonyos fejlesztéseket, amelyeknek kedvezett az alacsony utasforgalmi időszak, előrébb is hozott.
A beruházások eredményei az utasok visszajelzésein is egyértelműen látszanak; 2021 utolsó negyedévében a budapesti repülőtér pontszámai a nemzetközi utaselégedettségi felmérésen – a legtöbb versenytársat megelőzve – a legmagasabbak között voltak a régióban.