Ferihegy felkészült a nyári rohamra – mutatjuk az új szolgáltatásokat, fejlesztéseket

Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert

„A nyaralás élményének szerves része a repülőtéren töltött idő, ezért a Budapest Airport számára kiemelten fontos, hogy utasai jól érezzék magukat a várakozás közben, valamint, hogy a repülőtéri folyamatok gyorsan és gördülékenyen menjenek végbe.” – írta közleményében a Budapest Airport, amely csokorba gyűjtötte szolgáltatásait, fejlesztéseit.

Az autóval érkezők számára fontos, hogy gépjárműveiket utazásuk alatt is biztonságban tudhassák. A 2. Terminál mellett közel 5000 parkolóhely áll rendelkezésre a repülőtér négy, személyautóknak fenntartott parkolójában. Mindegyik kényelmesen használható és egész évben 0:00–24:00 órás nyitva tartással üzemel. Érdemes online, előre lefoglalni a helyet; így nem csak kedvezményesen, de közvetlenül a repülőtéren parkolhatnak az utasok.

A Budapest Airport az érintésmentességre törekedve több repülőtéri folyamatot is önkiszolgálóvá tett az elmúlt időszakban. Ennek köszönhetően az utasok az online becsekkolás mellett már a poggyászukat is feladhatják saját maguk a 30 új önkiszolgáló poggyászfeladó automata segítségével, amennyiben ezt a légitársaságuk is lehetővé teszi. Emellett a 12 automata útlevélkezelő kapu is segíti a gyors ellenőrzést és áthaladást érkezéskor.

A repülőtéri fejlesztések számtalan kapacitásbővítést is magukban foglaltak. Nemcsak megújultak a repülőtéri vizesblokkok, hanem számuk is több mint duplájára nőtt; a SkyCourt galériaszintjén, az éttermeknél immár kétszer annyi mosdó áll rendelkezésre, mint korábban, és a 2A Terminálon megvalósított kapacitásbővítés után a 2B Terminál érkezőcsarnokában is megújultak a vizesblokkok – itt már háromszoros mosdókapacitás áll rendelkezésre. A Budapest Airport folyamatos fertőtlenítő takarítással biztosítja a kellemes környezetet és a mellékhelyiségek tisztaságát. Új utasbiztonsági csatornák nyíltak, és megújult a 2A Terminál padlóburkolata is. Új mozgólépcső épült a B oldali utasmólón, és új felvonókat adott át az üzemeltető a 2A és 2B Terminál érkezési szintjén. A 13 ivókútnak köszönhetően pedig az utasok környezetük védelme érdekében elkerülhetik a műanyag palackos víz fogyasztását, és a terminálon is újratölthetik vizes palackjukat. Emellett az elmúlt időszakban plusz 100 poggyászkocsit állított szolgálatba a repülőtér-üzemeltető, így a korábbinál is nagyobb mennyiségű eszköz áll az utasok rendelkezésére bőröndjeik szállításában.

A gyorsító sávot (Fast Track Lane) igénybe vevő utasok rövidebb várakozással juthatnak át a biztonsági ellenőrzésen a kifejezetten nekik dedikált utasbiztonsági csatornán keresztül, így hamarabb érkezhetnek a tranzit területre, ahol vásárlással, pihenéssel tölthetik idejüket a járatuk indulásáig. A Fast Track Lane szolgáltatást biztosító légitársaságok listájáról és a gyorsítósávról bővebb információ a Budapest Airport honlapján olvasható, azonban azoknak sem kell 15 percnél többet várakozniuk az utasbiztonsági ellenőrzésnél, akik ezt a szolgáltatást nem veszik igénybe.

Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert

A Budapest Airport nem csak a távoli úti célokat tesz elérhetővé utasai számára, de testközelbe hozza a nagyvilág vibráló trendjeit is, a divattól egészen a gasztronómiáig. A repülőtér-üzemeltető gondoskodik róla, hogy a légikikötőben az idő mindenki számára hasznosan és élvezetesen teljen, ezért az utasokat sokszínű termékpaletta, nemzetközi márkák széles választéka és változatos gasztronómiai kínálat várja.

A legkisebbekről sem feledkezik meg a Budapest Airport; a kisgyermekes családok számára ideális lehetőséget biztosít a SkyCourt galéria szintjén található gyermekjátszó, valamint a B utasmólón (Pier B) is várja a gyerekeket egy izgalmas játszótér, ahol barátságos és biztonságos környezetben szerezhetnek új barátokat és életre szóló élményeket. Ezenkívül a játszósarkokat hamarosan felújítja a repülőtér-üzemeltető, így a gyerekek még modernebb és izgalmasabb körülmények között játszhatnak majd.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az elmúlt három évben megvalósult beruházásoknak köszönhetően az utaselégedettség szintje folyamatosan emelkedett. A negyedévente elvégzett ASQ (airport service quality) felmérések eredményei sorában a tavalyi utolsó negyedév minden korábbi értéket túlszárnyalt. 2022. február elején a Budapest Airport megkapta az ACI World „The Voice of the Customer” (az ügyfél hangja) elismerését is; ezt azoknak a repülőtereknek ítélik oda, amelyek az ASQ programon keresztül a járvány idején is jelentős erőfeszítéseket tettek az utasok visszajelzéseinek összegyűjtésére.