– Miután 14 éves koromban Édesanyám közölte, hogy az általam hosszú éveken át vágyott mozdonyvezetői állást csak akkor tölthetem be, ha megszereztem a diplomát, úgy döntöttem, hogy a Vendéglátóipari Szakközépiskolába jelentkezem – kezdi karriertörténetét a 34. évével az egyik legfiatalabb magyarországi szállodaigazgatónak számító Koloszár Krisztián Ákos, az Airport Hotel Budapest első embere.
A középiskola alatt már gondolatban is pályát váltott és a szokásos négy év után, további 2 év alatt az idegenforgalmi és szállodai technikumot is elvégezte. Innen nyert felvételt a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszára, ahol 2004-ben, idegenforgalom- szálloda szakon szerzett közgazdász diplomát 5.0-ás minősítéssel, Köztársasági ösztöndíjjal. Szakmai karrierjét 1997-ben a Hotel Sopronban kezdte, majd dolgozott utazási irodában és gyógyfürdőben, de az igazi szerelem a szállodaipar maradt. 2004-től a Danubius Hotels soproni szállodája, a Bio-Sport Hotel Lővér értékesítési vezetője, 2007-től pedig a frissen nyílt négycsillagos Hotel Fagus, értékesítési és marketing igazgatója. 2008-tól a vecsési Airport Hotel Budapest értékesítési és marketing igazgatója. 2010-től pedig igazgatója a szállodának, amely, vezetésével idén másodszor kapta meg a Minőségi Díj elismerést, miközben a Hotelstars szálloda minősítő rendszerében 4 csillag superior kategóriába nyert besorolást a ház.
– Mindig nyitott voltam, ezért karrierem során nem volt olyan állomás, ahol ne tanultam volna valamit, amit később hasznosítani tudtam. Ezért nagyon hálás vagyok minden olyan vezetőnek, aki fantáziát látott bennem, és minden olyan munkatársnak, akivel együtt dolgozhattam – tekint vissza az elmúlt évekre. – Igaz mindig szívesen és sokat dolgoztam, de nem titkolom – ahogy az életben mindig -, a szerencse is kellett ahhoz, hogy 29 évesen kinevezzenek szállodaigazgatónak.
Azt ugyan mindenki el tudja képzelni, hogy a „nagyfőnökké” válás nemcsak öröm, hanem egyben kihívás is, amikor a korábbi munkatársakkal is óhatatlanul megváltozik a viszony, de ennek valódi mélységét csak az érezheti, aki valóban át is éli ezt a folyamatot. Koloszár Krisztián azt mondja, az új helyzethez való alkalmazkodást megkönnyítette, a szüleitől kapott neveltetés, amiért nem tud elég hálás lenni Nekik, illetve az a 12 év labdarúgó játékvezetősködés, ahol megtanulta, milyen érzés, amikor akár ezer ember előtt is képesnek kell lennie a sokszor népszerűtlen – legalábbis az egyik oldal számára biztosan az – döntéseket is meghozni. Miközben tiszteli a szabályokat és a hagyományokat, formalitásmentes, baráti stílusán kinevezése után sem változtatott. Nem lett kimértebb, de megfontoltabb lett és eleinte a korábbiaknál is jobban ügyelt a mondataira és a gesztusaira, miközben minden munkatársának – akiknek már ismerte erényeit és gyengeségeit -, bizalmat szavazva igyekezett mindenkinek megtalálni az optimális feladatot, munkakört. Így alakult ki az a csapat, amely ma már fél mondatokból is megérti egymást, ami több, minőségi díjat is hozott már a szállodának.
– Az összeszokottság, a közös minőségi elvárás nélkül nehéz is lenne sikeresen, 80 százalékos átlagfoglaltság mellett üzemeltetni egy olyan repülőtéri szállodát, ahol csak egy esély, egy éjszaka van arra, hogy bizonyítsunk a vendégnek – elemez. – Az Airport Hotel Budapest, mint klasszikus reptéri tranzit szálloda, sajátossága ugyanis az, hogy a világ legkülönbözőbb tájairól érkező vendégek éppen csak aludni térnek be hozzánk és már indulnak is tovább úti céljuk felé. Ám az a sokat utazó réteg ez, amely egymás között és a közösségi oldalakon is rendszeresen és kritikusan kommunikál arról, milyen élmények érték őket utazásaik során.
Ezek az élmények ráadásul egészen váratlan helyzetben is születhetnek. A fiatal szakember egyik legizgalmasabb feladata az volt, amikor egyik éjjel, hajnali két órakor jött a telefon: hamarosan 177 német katona és a gép 9 fős személyzete érkezne a szállodába – ha van elég hely. Koloszár Krisztián Ákos bár még nem tudta a megoldást, azonnal rávágta, hogy a 110 szobás, korántsem üres szállodában meg tudják oldani az elszállásolást. A munkatársakat riasztva, pótágyakat szereztek a környező szállodákból és 137 százalékos foglaltságot, valamint rekordbevétel elérve, sikeresen oldották meg a váratlan helyzetet, amit nagyban megkönnyített, hogy a katonák fegyelmezetten, kettesével léphettek csak a recepciós pulthoz.
Koloszár Krisztián Ákos a budapesti kategóriában elnyert az Év Ifjú Szállodása díj mellett az egyik legnagyobb megtiszteltetésnek azt tartja, hogy Alma Materében 2010-ben Arany Toll díjjal, az elmúlt 10 év legsikeresebb diákjaként ismerték el. A szakmában pedig arra büszke még, hogy a Hotelstars Szállodai minősítő rendszer bíráló bizottságának tagjává választották és így az iparág legnagyobb szakembereivel dolgozhat együtt.
– érsek m. –
Legyél az első hozzászóló "Focibíró hoteldirektor" című cikkhez