Az Utazó magazin a hagyományokhoz híven ismét körkérdéssel fordult a hazai szállodavezetőkhöz azzal kapcsolatban, hogy miként alakult a főszezon, milyen tapasztalatokkal zárták a nyarat, és mire számíthatnak a vendégek az őszi-téli időszakban? A válaszadó ezúttal Géher Zoltán a Continental Hotel Budapest szállodaigazgatója
– Hogyan értékeli a nyári szezont a szállodájukban?
– Sajnos a nyári három hónapban sem a foglaltság, sem az árbevétel nem érte el a tavalyi szintet – sem forintban, sem euróban számolva. Ennek fő oka a budapesti szállodai kapacitás bővülése, valamint az Airbnb-típusú szálláshelyek drasztikus növekedése, különösen a Nagykörúton belül. Idén nem volt olyan kiemelkedő esemény, amely a Forma–1 és a Sziget fesztivál mellett jelentősebb pluszforgalmat hozott volna. A vendégkör ráadásul a nyári időszakban jellemzően árérzékeny, sokszor egyszeri látogató, aki inkább az olcsóbb szállásokat keresi, vagy ha talál néhány tíz euróval drágábban ötcsillagos hotelt, inkább azt választja.
– Milyen kihívásokkal szembesültek az idei évben, és hogyan kezelték őket?
– A munkaerőhelyzet az elmúlt évekhez képest érezhetően javult, mára stabilizálódott. Ugyanakkor a költségek továbbra is folyamatosan emelkednek – legyen szó élelmiszerről, bérekről vagy az energiáról, amely a korábbiaknál jóval nagyobb arányt képvisel a kiadások között. A jövedelmezőség emiatt csökken, hiszen az árakat nem tudjuk olyan mértékben emelni, ami elegendő lenne a költségnövekedés teljes kompenzálására.

Fotó: Continental Hotel Budapest
– Hogyan alakultak a szállodaárak a tavalyi évhez képest?
– A legjobb esetben is csak stagnálásról beszélhetünk, amelynek fő oka az egyre élesebb versenyhelyzet.
– Milyen szerepet játszik a fenntarthatóság a szálloda üzemeltetésében?
– A fenntarthatóság számunkra elsősorban a gazdaságos működésben jelenik meg: minden olyan intézkedést bevezettünk, amely egyszerre környezetkímélő és költséghatékony. Az elmúlt években szinte minden lehetőséget kihasználtunk – például perlátorok felszerelésével, kazáncserével, a szobai „green program” elindításával vagy a reggelizőben a pazarlás elkerülésére figyelmeztető felhívásokkal
Milyen újdonságokkal készülnek az őszi-téli időszakra?
– Az őszi-téli időszakra számos fejlesztéssel készülünk, amelyek egyszerre szolgálják vendégeink kényelmét és a szálloda értékeinek megőrzését. Megújítjuk a közösségi mosdókat, a műemléki homlokzatot alpin technikával portalanítottuk, ablaktisztítással és díszvilágítással tettük még vonzóbbá, a tetőtéri kertet pedig újrafüvesítettük és új nyugágyakkal rendeztük be. Az éttermi kertet pergolával fedjük be, így a reggelizőhelyiség bővítése révén egész évben kényelmesen használható lesz. Emellett 100 új szobai székkel, 100 szoba légkondicionálóinak felújításával és a fürdőszobák radiátorainak cseréjével is hozzájárulunk a magasabb színvonalú vendégélményhez
Érsek M. Zoltán
