Debütált Európában a vadonatúj, három üléssoros Mazda CX-80. Ez a modell a Mazda legtágasabb autója az európai piacon, és ez lesz a Mazda új zászlóshajója a régióban.
A közel ötméteres hosszával és több mint háromméteres tengelytávjával, a vadonatúj CX-80 hosszabb, magasabb és lényegesen nagyobb tengelytávval rendelkezik, mint a népszerű CX-60. A harmadik üléssor teljesen lehajtva sík padlót eredményez, a második üléssor pedig három különböző konfigurációval is elérhető lesz, beleértve a két különálló vagy a középkonzollal kombinált üléselrendezéseket is.
A vadonatúj Mazda CX-80 a Mazda európai modellkínálatának zászlóshajójához méltó technológiával rendelkezik, és három új funkciót is tartalmaz: az új Alexa hangvezérlést az autóban, az új hibrid navigációs rendszert, amely mind az offline, mind az online szolgáltatások előnyeit ötvözi, valamint az új Trailer Hitch View (Vonohoróg Nézet) funkciót, amely a középső kijelzőn alkalmazott, korszerű grafika segítségével megkönnyíti a jármű pozicionálását a pótkocsihoz képest.
Bevezetésekor a CX-80 kétféle hajtáslánccal választható: az egyik az e-Skyactiv PHEV, amely egy négyhengeres benzinmotort kombinál elektromos motorral – ez a változat kiváló környezetvédelmi jellemzők mellett lenyűgöző teljesítményt kínál. A másik hajtáslánc egy rendkívül hatékony, soros hathengeres e-Skyactiv D dízel egység – ez a verzió a Mazda M Hybrid Boost 48V mild hybrid rendszerével rendelkezik, amely a szegmensen belül páratlanul alacsony károsanyag-kibocsátást és üzemanyag-fogyasztást produkál.
Az e-Skyactiv PHEV rendszer összteljesítménye 327 LE/241 kW és 500 Nm nyomaték. 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, végsebessége 195 km/óra, és 60 km tisztán elektromos hajtást kínál. Skyactiv D modell 254 LE teljesítménnyel rendelkezik, 8,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre, a végsebessége pedig 219 km/óra. WLTP szerinti átlagfogyasztása 5,7-5,8 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 148-151 g/km.
Mindkét hajtómű nyolcfokozatú automata sebességváltóval és a Mazda i-Activ összkerékhajtási rendszerével párosul. Az Intelligent Drive Select (Mi-Drive) négyféle vezetési módot kínál (plusz az EV üzemmódot a PHEV esetében), ahogy az már a CX-60 esetében is bevezetésre került.
A Mazda CX-80 előértékesítése májusban kezdődik, és az autó az ősz folyamán érkezik meg a márkakereskedésekbe. Az új Mazda CX-80 alapára magas felszereltséggel, hathengeres dízelmotorral, 8 fokozatú automata váltóval, négykerék-hajtással, 7 üléses változatban 19.899.900 forint.