A Z- és millenniumi generációba tartozók 69 százaléka merít utazási ötleteket a közösségi médiából, és 44 százalékuk esetében ez kifejezetten a TikTokot jelenti – derül ki egy friss kutatásból.
A Tripit nevű alkalmazás megbízásából elvégzett és a vg.hu által kiszúrt felmérés alátámasztja a közösségi média növekvő szerepét a turizmus terén. Az ezer amerikai lakos megkérdezésével végzett felmérés szerint a Z és millenniumi generációba tartozók 69 százaléka merít utazási ötleteket a közösségi médiából, és 44 százalékuk esetében ez kifejezetten a TikTokot jelenti.
A felmérésből az is kiderül, hogy egyre többen választanak olyan úti célt, amely a popkultúrából ismerős számukra, legalábbis a válaszadók 40 százaléka valószínűsítette, hogy a következő év során ilyen helyszínre utazik. Leginkább a fiatalok körében népszerűek ezek a célpontok, a Z generációs válaszadók 40 százaléka például elmondta, hogy már a múlt évben is ilyen helyre látogatott.
A jelenség persze nem feltétlenül új, hiszen az elmúlt évtizedben már meghatározó szerepet játszott a közösségi média az utazási piacon. A TikTok előtt sokan kértek gyakorlati tippeket a Redditen utazásaikhoz, de a YouTube vagy az Instagram is jelentős hatást gyakorol az úticélok szerencséjére és persze zsúfoltságára is.
Az idősebb generációk azonban továbbra is inkább a barátok és a család ajánlásaiban bíznak, közel 90 százalékuk inkább támaszkodik a személyes véleményekre az algoritmusok helyett. A Z generációnál idősebb utazók 83 százaléka pedig továbbra is szívesen használ olyan régebbi felületeket, mint a Tripadvisor vagy a Yelp. A millenniumi és Z generáció csaknem harmada szívesen utazik olyan helyekre, amit az Instagramon vagy épp a TikTokon fedezett fel.