A Toyota vezető tudósa elmagyarázta, miért nem feltétlenül a legjobb ötlet a maximális elektromos hatótávra törekedni.
A 2030-ig 30 akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus bemutatását bejelentő japán autógyártó kutatóközpontjának vezetője, Gill Pratt elmagyarázta, hogy miért kétélű fegyver az elektromos hatótáv megszállott növelése, és mindez hogyan okozhat kárt a tisztább klímának.
Míg az autóipar előszeretettel próbálja lenyűgözni az embereket az elektromos autók hatótávolságának ugrásszerű növelésével, a Toyota vezető tudósa szerint ez hibás irány. A szakember szerint valójában a szükségesnél nagyobb hatótávért fizetni feleslegesen drága, ráadásul káros lehet a bolygóra nézve. „Egy nem (teljesen) kihasznált akkumulátort magunkkal cipelni környezeti szempontból nem pozitív dolog.” – mutat rá Gill Pratt, a Toyota vezető tudósa. A szakember felhívta a figyelmet arra, hogy egy nagy hatótávolságot biztosító akkumulátor nemcsak teljesen feltöltve nehéz, hanem lemerült állapotban, és akkor is, amikor alig van kihasználva. „Ha veszel egy 650 kilométeres hatótávolsággal rendelkező autót, de minden nap csak 65 kilométert teszel meg, majd éjszaka bedugod, az autó akkumulátorkapacitásának 90 százalékát céltalanul hurcolod magaddal.” – érvel Pratt.
Pratt elmondása szerint azokra az emberekre is gondolnak, akik számára nem áll rendelkezésre megfelelő töltési infrastruktúra, vagy kitartanak meglévő autójuk mellett a következő 12 évben, vagy akár tovább is.