Jön az agrármarketing kódexe

Az agrármarketing-stratégia bemutatásának is otthont adó Közösségi Agármarketing Kódex Konferencián 2015. február 24-én, Budapesten Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára köszöntőjében hangsúlyozta: a kormány és a tárca célkitűzései között kiemelten szerepel a magyar, minőségi, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése. Az államtitkár úgy vélte: az MT Zrt. új megközelítéssel, innovatív megoldásokkal és az érintettek közötti széles körű együttműködés megteremtésével segíti a magyar élelmiszergazdaságot. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára kiemelte: Magyarország világviszonylatban is kiemelkedő turisztikai eredményeit nem érhettük volna el, illetve nem tudjuk meghaladni a jövőben, ha nem ismertük volna fel annak a hagyományokkal és értékekkel bíró, stabil hátországnak a szerepét a turizmusban, amelyet összefoglaló kifejezéssel magyar agráriumnak nevezünk. A helyettes államtitkár hozzátette: csak üdvözölni tudja a Magyar Turizmus Zrt. minden arra irányuló tevékenységét, amelynek célja Magyarország két zászlóshajójának, a kiváló magyar agrártermékeknek és a turizmusnak a közös promóciója.

A Magyar Turizmus Zrt. a 2014-2020-as európai uniós tervezési ciklushoz igazodva éves tervét 2015-től a középtávú stratégiai célkitűzések megfogalmazásával és 2017-ig szóló szakmai elképzelésekkel bővítette ki. Az MT Zrt. Agrármarketing Centrum tevékenységével erősíteni kívánja az ágazat szereplőinek együttműködési hajlandóságát, illetve a közösségi marketingtevékenységben való aktív részvételüket. Legfőbb partnerei a termékpályákat képviselő reprezentatív és regionális szakmai szervezetek, az agrárium és a borászat területén tevékenykedő termelői csoportok, illetve az ágazatot irányító szervezetek.

Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese a konferencián hangsúlyozta: az Agrármarketing Centrum tevékenységének döntő részét továbbra is a közösségi agrármarketing- és közösségi bormarketing-feladatok ellátása képezi. Hozzátette: küldetésünk, hogy a lehető leghatékonyabb módon teremtsünk piacot a minőségi hazai agrár-termékeknek, ez pedig csupán olyan gyökeres szemléletváltozás eredményeképpen érhető el, amely mind a finanszírozást, mind valamennyi tevékenységünket érinti. Hozzátette: a megújulás stratégiai igénye hívta életre a Közösségi Agrármarketing Reform-Alapprogram (KAMRA) gondolatát is, amely az új szemléletű kezdeményezéseink összefoglaló elnevezése. A vezérigazgató-helyettes kiemelte: 2015 a KAMRA prémium fogyasztói magazin létrehozásának éve lesz, illetve a KAMRA azon részprojektjeit is idén készíti elő az Agrármarketing Centrum, amelyeket a 2016-ot követő években, fokozatosan vezetnek be.
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum hároméves (2015-2017) stratégiájának teljes szövege – regisztrációt követően – a következő linkről tölthető le 2015. február 26-a után: http://szakmai.itthon.hu/teljes-agrarmarketing-strategia-igenylese

A Magyar Turizmus Zrt. a turisztikai, az agrár- és az élelmiszeripari ágazatok szereplői közötti partnerség megerősítését, a koordinált, közös marketingtevékenység támogatását fogalmazta meg legfőbb célkitűzéseként. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex létrehozása, amely megfogalmazza az együttműködő szakmai szervezetek és az érintett állami szféra közös érdekminimumát a közösségi agrármarketingre vonatkozóan. A Kódex tervezetének megalkotását követően partneri egyeztetésekkel, valamennyi érintett szereplő vélemények beépítésével kívánják létrehozni a dokumentum végső verzióját. Az egyeztetés a mai szakmai konferenciával vette kezdetét és ünnepélyes aláírással zárul a 2015 őszére tervezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár keretei között.

Legyél az első hozzászóló "Jön az agrármarketing kódexe" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*