Ez a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettesnek és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának keddi budapesti sajtótájékoztatóján hangzott el 2014. június 10-én, a fővárosban.
A rendszert 18 900 forintért lehet majd igénybe venni egyéves időtartamra. Az első ezer felhasználónak az éves bérlet 12 ezer forintba kerül, ebből ötezer forint felhasználható lesz fél órán túli használatokra. Fél órás használatig ingyenes a rendszer. A rendszer kiépítése 1,1 milliárd forintos költségvetésű projekt, a forrás nyolcvan százaléka uniós támogatás. A 76 gyűjtőállomáson ezer-ezerötven kerékpárt állítanak forgalomba.
Mint kiderült, a rendszer átadásának elhúzódása a számítógépes háttérrendszer véglegesítésének csúszásából származik. A kerékpárok készen vannak, a dokkoló állomásokat is telepítették már. A rendszert mindennap mintegy száz embert teszteli. Bizonyos funkciók még nem működnek az érintőképernyős terminálon, a kártyás fizetés nem lehetséges még minden kártyatípussal. A T-Systems Kft. a remények szerint hamarosan ki tudja javítani a szoftverhibákat.
A szerződés szerint április 7-én kellett volna átadni a rendszert, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án érné el az alvállalkozó konzorcium. Ha addig nem készül el a BuBi, akkor a BKK felmondhatja a szerződést, de erről csak akkor döntenek, ha a vállalkozó addig nem képes a hibák megnyugtató javítására.
Legyél az első hozzászóló "Júliusban végre indulhat a BuBi" című cikkhez