A vállalkozó kifejtette: a cég nem kívánja átvenni a magyar államtól azokat a feladatokat, amelyek egy nemzeti légitársaság működtetésével, létrehozásával kapcsolatban felmerülnek. „A magyar embereknek és a magyar turizmusnak azonban szüksége van egy olyan kis chartercégre, amelyet jelenleg tervezünk. Egy géppel, ad hoc charterjáratokat kívánunk repülni” – fogalmazott Lucsik János, aki korábbi nyilatkozatai szerint eddig 162 millió forinttal finanszírozta a Sólyom Airways létrehozását.
A légitársaság korábbi vezetője az augusztusi nagy ívű bejelentéseket követően októberben kényszerült bejelenteni, hogy állítólagos befektetőjük visszalépett. Később már bért sem tudtak fizetni dolgozóiknak, és NAV-végrehajtás alá került a cég. 2014 januárjában egy időre az irodáikból is távozniuk kellett, mert nem fizették szerződés szerint a bérleti díjakat a Budapest Airportnak. Akkor úgy tűnt, a tulajdonosok elbukják az addig befektetett pénzt, s időközben feltűnt a cégben egy zavaros hátterű cég is, a Charity March Jótékonysági Menet Kft. Lucsik János elmondta: üzletemberként az is fontos számára, hogy minden jelenlegi és volt alkalmazottjuk, aki bízott a Sólyomban, és áldozatot vállalt a cégért, megkapja a pénzt, amellyel tartoznak neki.
Legyél az első hozzászóló "Karcsúbban szállna fel a Sólyom" című cikkhez