A tükör az idegenforgalomban is megmutatja, milyenek vagyunk, és ami ennél is fontosabb, milyennek tartanak a vendégeink. Ezzel pedig még akkor is érdemes tisztában lenni, ha sikeresek vagyunk, de még inkább akkor, amikor válság van, amikor kevesebb vendég jön, és kevesebbet költ, mint az megszokott.
A tükör segítségével ilyenkor is van esély a változtatásra. Ezt mutatja Egyiptom példája, amelyet évtizedek óta méltán sorolnak az idegenforgalmi nagyhatalmak közé. A világ azonban változik, és az arab tavasz forradalmi hevülete Észak-Afrika turizmusra specializálódott országainak is komoly veszteségeket okozott. Az egyiptomi kormány gyorsan reagált: állami garanciával segíti a beutaztatókat. Ez persze önmagában nem lenne elég a lassan ismét magára találó utazási piac fellendítéséhez. A legfontosabb ugyanis az, hogy a helyszínen milyen benyomások érik a turistákat.
A Magyarországon gyakorta tapasztalható trendektől eltérően ott a forgalomcsökkenés időszakában sem engednek a minőségből. Sőt a jobb szállodákban nemcsak hogy elővették a tükröt, de még azzal is foglalkoznak, amit az mutat. Az éttermi vezető, munkatársával körbejárva, személyesen kérdezi a vendégeket észrevételeikről, a kitöltésre adott kérdőív válaszai kapcsán pedig telefonon is felhívják a vendéget, hogy ha kell, pontosítsák, mi az észrevétel lényege. Ráadásul ezt nem azért teszik, hogy magyarosan kioktassák, és elmondják, miért látja rosszul a dolgokat, hanem azért, hogy valóban megtudják, mit és miért lenne érdemes módosítani. Ha pedig az igény nem csak egyedi, akkor a gyakorlatban is érezhető lesz a változás.
Legyél az első hozzászóló "Kedves Tükröm!" című cikkhez