Keserűt, pálinkát, skót whiskyt iszik legszívesebben a magyar

2013-ban 58 millió liternyi szeszt értékesítettek Magyarországon, az eladás mértéke azonban évről évre körülbelül 1,5 százalékkal csökken. Nem csupán a teljes hazai szeszpiacon, de a forgalom csaknem negyedét képező prémiumszeszeknél is csökkenés figyelhető meg, ezek értékesítése 3,5 százalékkal esett vissza. A szeszpiaci kategóriák dobogósai azonban nem változtak: továbbra is a keserűk a listavezetők, a második helyet pedig a pálinka foglalja el. A bronzérem tulajdonosa változatlanul a whisk(e)y, a vodka pedig a magyar fogyasztók negyedik kedvence.
A prémium kategória harmadik legjobbjának számító whisk(e)yk közül továbbra is a skótok vezetnek, de folyamatosan növelik piaci részesedésüket az amerikai márkák is. 2013 harmadik legnagyobb standard házasított whiskyje a The Famous Grouse lett. Magyarországon mindössze öt éve debütált. Forgalmazását nem sokkal érkezése után a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vette át, azóta kimagasló növekedési ütemet mutat. Az előző évhez képest 2013-ban 24 százalékkal ugrott meg az értékesítések száma, amely egy év alatt 40 százalékos árbevétel- és 18 százalékos disztribúciós növekedést jelentett.

Legyél az első hozzászóló "Keserűt, pálinkát, skót whiskyt iszik legszívesebben a magyar" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*