A Csányi Pincészet 2013-ban 15 százalékkal növelte hazai értékesítését, emellett Berlintől Sanghajig több mint tíz borászati vásáron és borbemutatón vett részt 2013-ban. Gál József vezérigazgató szerint a tapasztalat az, hogy a magyar borok ismertsége, presztízse a nemzetközi színtéren még mindig alacsony. A jelentősebb piacokon csak az számíthat komolyabb megrendelésre, aki stabil minőséget garantálva egy fajtából legalább évi százezer palack leszállítására képes, és borai a nemzetközi versenyeken is eredményesek. Ezért is tartja fontosnak, hogy az idei nemzetközi szakmai megmérettetéseken húsz díjat nyertek, köztük olyan rangos elismerést, mint a bordeaux-i Citadelles du Vin és a brüsszeli Monde Selection aranyérme.
A mennyiségi és minőségi követelményekre figyelve a társaság a válság alatt sem állt le a fejlesztésekkel: 2009–2013 között 600 millió forintnyi beruházást hajtott végre. Legnagyobb részét – 450 milliót – szőlőtelepítésre fordították, amelynek eredményeként idén először szüreteltek a Villány leghíresebb területének számító Kopár dűlőn, amelynek egynegyede a borászat saját területe. A többit szőlészeti és borászati gépek, berendezések beszerzésére fordították, amelyek hozzájárultak a díjnyertes Kővilla borcsalád készítéséhez. Újdonságként a Shiraz szűztermésének szüretjére is sor került. A cégvezető szerint az idei esztendő termése jó minőségű, harmonikus, kiegyensúlyozott tételekként kerülnek palackozásra, amelyek közül a boltok polcaira elsőként a Teleki Rose és a Teleki Portugieser érkezik.
Az évi több mint egymilliárd forint forgalmú társaság 2013-ban 15 százalékkal növelte belföldi értékesítését, miközben a nemzetközi piacon is erősítette jelenlétét. Az export növelését is elősegítik a jövő évi fejlesztések, amelyek keretében főként a szőlészet gépesítésének korszerűsítését, fejlesztését célozva jövőre 200 milliós fejlesztést hajt végre a villányi borászat.
Legyél az első hozzászóló "Kétszázmilliós fejlesztést hajt végre 2014-ben a Csányi Pincészet" című cikkhez