Kínában a drasztikus csökkenés után, emelkedni kezdett a légi járatok száma, de a szakértők szerint egyelőre korai fellendülésről beszélni, Európában a légi áruszállítás válik dominánssá.
A CAPA légiközlekedési tudásközpont közzétett statisztikái szerint Kínában a belföldi hálózatban már tetőzött a kapacitáscsökkentés, 71 százalékot vágtak vissza a légitársaságok, de a következő hetekben több új járat is elindul majd, 4 millióról 8 millióra emelkedik a felkínált ülőhelyek száma. A nemzetközi forgalomban 1 millió szék állt rendelkezésre a héten, ez a következő hetekben 2 millióra fog emelkedni.
Szakértők azonban figyelmeztettek, hogy ez nem jelenti azt, hogy az utasforgalom is meg fog élénkülni, nagyon sok járat inkább áruszállítás miatt, utasok nélkül közlekedik. Az előzetes foglalások száma még 90 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. A kínaiak hagyományosan későn foglalnak repülőjegyet, ezért a CAPA szerint egy gyorsabb felfutásra is van esély.
A beutazó forgalomban egyelőre nem látni változást, az februárban érte el a mélypontot, 5-8 százalékra csökkent az egy évvel korábbihoz képest a beutazók száma, azóta nincs javulás, azért sem, mert a rendezvényeket, találkozókat elhalasztották, vagy törölték.
A CAPA ezek alapján úgy vélte, bár vannak pozitív jelek, de egyelőre korai még arról beszélni, hogy megindult a fellendülés a kínai légiközlekedésben. Európában eközben még a csökkenés fázisában van az iparág. Az Eurocontrol friss jelentése szerint 19-én az egy évvel korábbihoz képest 56 százalékkal közlekedett kevesebb járat, de több légitársaság március negyedik hetére tervez komolyabb leállást. Eddig kilenc légitársaság állt le teljesen, de a következő hetekben további cégek függesztik fel üzemelésüket.
Az áruszállító járatok azonban kitartanak, mivel a gazdaságnak szüksége van az áruszállításra. Annak ellenére, hogy az utasszállító járatok leállításával jelentősen csökkent a gépek rakterében rendelkezésre álló kapacitás, a hétnapos átlag 3 százalékos kapacitásnövekedést mutat az Eurocontrol adatai szerint. Arról egyelőre nincsenek adatok, hogy az európai légitársaságok utasaik mekkora részét veszítették el, a márciusi forgalmat április elején teszik közzé. A Lufthansa járatai 76, az Air France-KLM 58, az International Airlines Group (IAG) 55 százalékát törölte. (MTI)