Kirándulásajánló: Szilvásvárad – Szalajka-völgy

Forrás: szilvasvarad.hu

Hegyi patak, erdei tavak, vízesések, kisvasút, pisztrángok. Kellemes kirándulást a Szilvásvárad melletti Szalajka-völgyben!

Nem kell túrázónak lennie annak, aki a Szalajka-völgybe vágyik: a szilvásváradi főútról már Szalajka-völgy feliratú táblák jelzik a nagy parkolóba vezető utat. A  kisvonat pedig a parkoló melletti Fatelep állomásról indul, a Fátyolvízesés végállomásig.

Persze sétát is tehetünk a völgyben. Az utóbbi évek felújításainak köszönhetően az egész völgy akadálymentesen használható, bátran vihetünk babakocsit is. Kerékpárral is végigjárható. Miután végigpöfögtünk a völgyön kisvonattal, a teljesen felújított végállomáson, a Fátyolvízesésnél szállunk ki. Előtte hazánk talán leghangulatosabb tisztása a Gloriette-tisztás pihenőkkel, piknikezésre kiválóan alkalmas terület. Innen megyünk még felfelé, és kijutunk a völgyet lezáró mesebeli szépségű Felső-tóhoz. A vállalkozóbb kedvűek a tó bal oldalán futó turistaúton felmehetnek az Istállós-kői ősemberbarlangig. A Felső-tótól visszafelé a patakot követő kényelmes úton hamarosan a völgy ikonikus természeti szépségét érjük el, a mésztufa lépcsőkön lezúduló Fátyol-vízesést. Tovább haladva hamarosan megpillantjuk a függőleges sziklafalból előtörő Szikla-forrást, amely igazán lenyűgöző látvány.

Forrás: szilvasvarad.hu

Megkerülhetjük a völgy legnagyobb tavát, a Nagy-tavat, majd a “Kárpátok Őre” fából faragott emlékműve után az Erdészeti Múzeumhoz érünk. Kissé lejjebb találjuk az út jobb oldalán a szerény méretű vadbemutatót, ahol, ha szerencsénk van dámszarvasokat és muflonokat láthatunk. Már csak néhány méter innen a népszerű Pisztráng büfé, ahol fedett teraszon kóstolhatunk többféle pisztrángot, ill egyéb klasszikus büfé ételeket. Hétvégén, jó időben sokat kell várni a frissen sütött fogásokra.

Az aktívabb szórakozást kedvelők is találnak maguknak való programokat, az Extrém Kalandpark kötélpályáitól kezdve a bobpályáig. Rendkívül változatos és minden korosztály igényeit kielégítő élményben lehet részünk, ha ellátogatunk eme híres magyar turistahelyre. Jó szórakozást!