Kis méret nagy lehetőségekkel – Volkswagen T-Cross tesz

Miközben a Golf évtizedek alatt a Volkswagen legendái közé emelkedett, a hasonló pályára szánt T-Cross még elég messze van ettől. A német autógyár egyik legkompaktabb SUV-je azonban már így is megmutatta, hogy helye van a piacon, amit a modell legújabb verziója is bőven igazol.   

A T-Cross a német márka egyik legkompaktabb SUV-modellje, amely a T-Roc kisebb testvéreként érkezett a piacra. Az MQB A0 platformra épülő szubkompakt crossover lényegében egy magasított Polo, amely praktikus megoldásokkal és hatékony motorokkal operál. Az első generáció 2018-ban debütált, a legutóbbi frissítés pedig 2023-ban érkezett, amely főként dizájnbeli és technológiai újításokat hozott.

Az újratervezett T-Cross 4,12 méteres hosszával, 1,76 méteres szélességével és 2,55 méteres tengelytávjával úgy kompakt, hogy mégis tágas belsőt kínál. A frissítés során az autó 2,7 centiméterrel hosszabb lett, míg a látványos új LED-lámpák fényhíddal kapcsolódnak össze, amely nyitáskor és záráskor egyedi fényjátékot biztosít. A magasan húzott övvonal és az erőteljes sárvédőívek robusztus megjelenést kölcsönöznek az autónak.

A belső tér egyik legnagyobb újdonsága a 9,2 hüvelykes, szabadon álló érintőképernyős infotainment rendszer, amely modern dizájnnal és fejlett csatlakoztathatósági opciókkal bír. A műszerfal minőségibb anyagokból készült, a klímavezérlés pedig digitális csúszkákkal történik.

A T-Cross praktikus oldala is megmaradt: a hátsó ülések 140 mm-es sínen mozgathatók, így a csomagtér térfogata 385 és 455 liter között variálható. A hátsó ülések lehajtásával akár 1281 literes, sík padlójú rakodótér alakítható ki, míg az első utasülés támlája lehajtva 2398 mm-es belső hosszúságot eredményez, így akár nagyobb tárgyak is kényelmesen szállíthatók.

A Volkswagen 55-ről 75 kg-ra növelte a T-Cross vonóberendezésének terhelhetőségét, amely különösen a kerékpárszállítók és az utánfutók használata szempontjából jelentős fejlesztés. A modell háromféle turbófeltöltős benzinmotorral kapható: 95, 115 és 150 lóerős változatokkal. Az általunk tesztelt verzió a legerősebb, hengerlekapcsolásos verzió volt, amely 250 Nm nyomatékkal és hétfokozatú DSG-váltóval érkezett. Utóbbi hajlamos némi késlekedésre, de sport módba kapcsolva kifejezetten határozottabbá válik a váltások dinamikája.

Igaz a T-Cross nem a versenyautó kategóriába nevezett be, de a menetteljesítménye így is figyelemre méltó: 8,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 200 km/h. Ha viszont úrvezetőin tempóban megyünk, akkor a fogyyasztás inkább a 6 literhez, mint a 7-hez közelít száz kilométeren. A futómű jól kiegyensúlyozott, komfortos, de megfelelő feszességgel rendelkezik ahhoz, hogy sportos vezetési élményt is nyújtson. A kormányzás kellemesen pontos, igaz az ESP néha túlzottan elővigyázatosan avatkozik be. Összességében azonban a Volkswagen T-Cross továbbra is az egyik legpraktikusabb választás a szubkompakt SUV-k között, mert a kis mérete ellenére tágas belteret, rugalmas csomagtérkialakítást és gazdaságos motorokat kínál, miközben a frissítés során tovább javították a technológiai tartalmát, a dizájn pedig modernebbé vált.

Érsek M Zoltán