A Budai Várat, Hollókő ófaluját, a Tokaj-hegyalja történelmi borvidéket, a Tihanyi-félszigetet és másik több tucat turisztikai, történelmi és kulturális szempontból jelentős budapesti és vidéki épületet, városrészt, természetvédelmi területet fog virtuálisan bejárhatóvá tenni a Google a magyarországi utcaképben. Az ehhez szükséges 360 fokos panorámaképek elkészítése most kezdődik, ehhez gyalogos és biciklis expedícióra indul a Street View Magyarországon. Így került be korábban a Street View-ba Pompeji, a Grand Canyon, és a világ legmagasabb épülete, a Burj Khalifa is.
Magyarország autóval bejárható részein idén áprilistól lehet virtuális sétát tenni a Street View-ban – magyar nevén Google Utcaképben -, ahol 360 fokos panorámaképek keltik azt az érzést, mintha a valóságban is a város utcáin sétálna az ember. Körbe lehet fordulni, előre, hátra menni, le- és felnézni néhány kattintással.
A panorámaképeket készítő felszerelést az autók után most hátizsákra, triciklire és “zsúrkocsira” szerelik, hogy autóval nem megközelíthető helyeket – magyarországi épületeket, várakat, kastélyokat, palotákat, templomokat, parkokat, sétálóutcákat és teljes városrészeket, vagy éppen nemzeti parkokat és barlangokat – is a világon bárki számára virtuálisan bejárhatóvá tudjanak tenni az interneten, a Street View-ban. A több tucat épület, városrész és természetvédelmi terület közt szerepelnek vidéki és budapesti, kültéri és beltéri helyszínek, és helyet kapnak a UNESCO világörökség részei is. Az elkészült fotókból különleges Street View galériát is készíteni fog a Google csapata.
A Google operátora a 18 kg-os hátizsákra erősített, 15 objektívből épített speciális fényképezőgéppel a lépcsős utcákról és épületekről – például a Budai Vár egyes részeiről -, a csak gyalogutakon megközelíthető helyekről, barlangokról tud panorámaképeket készíteni. A fagyiskocsi méretű triciklit szűk utcákban – például a Tokaj-hegyaljai borvidéken -, és füves parkokban fogja tudni használni, míg a zsúrkocsira erősített fényképezőgép a belső terek, termek, folyosók fotózásában lesz segítségére.
“Örömmel dolgozunk azon, hogy Magyarország megmutathassa turisztikai, történelmi és kulturális kincseit és épületeivel, tájaival elvarázsolja a világ internetezőit” – mondta Schuster Richárd, a Google kommunikációs menedzsere. “A Google Térképét a világon havonta több mint 1 milliárdan használják. Itt keresnek úticélt, látnivalót, útvonalat vagy üzleteket az emberek, de az iskolai földrajz és történelem órákon is használják, hogy új tájakat, történelmi helyszíneket ismertessenek meg a diákokkal. Az, hogy különleges magyarországi helyszínek bekerülnek a Street View-ba, segítségére lesz az idegenforgalomban dolgozóknak, a kulturális intézményeknek, városoknak, a magyarországi vállalkozásoknak, az ide látogató turistáknak, és mindenkinek, aki az ország történelmi és kulturális emlékeivel ismerkedne, kikapcsolódni, utazni szeretne.”
Arról, hogy épp melyik nyilvános helyszínen készülnek fotók a google.hu/streetview oldalon lehet tájékozódni.
Az idegenforgalomban, vendéglátásban dolgozók, kulturális intézmények, vállalkozások világszerte használják a Street View-t. Tapasztalataik alapján fontos eszköz a vendégek, turisták érdeklődésének felkeltésében is. Ehhez a Street View panorámaképét egyszerűen és ingyenesen saját honlapjukba építhetik. A pompei romokat kezelő intézmény például 25 százalékos forgalomnövekedésről számolt be azután, hogy a Street View technológiával online megtekinthetővé tették a romokat és ezt beépítették a honlapjukba is.
A Magyarország különleges helyszíneit bemutató fotózás szakmai partnere a Magyar Turizmus Zrt. „Célunk, hogy a hagyományos turisztikai vonzerők mellett megújult és világszínvonalú, trendi kínálatunkra is felhívjuk a figyelmet. Az erős nemzetközi versenyben csak úgy csábíthatjuk hazánkba eredményesen a turistákat, ha folyamatosan reagálni tudunk a piaci változásokra, újabb és újabb piacokon jelenünk meg, újabb és újabb célcsoportokat szólítunk meg. Ehhez, a marketing-eszköztárunkat is állandóan fejlesztenünk kell. Az új generációhoz nem juthatunk el hatékonyan a hagyományos kommunikációs csatornákon keresztül. Ezért a Magyar Turizmus Zrt. ismét örömmel üdvözli a Google Street View újítását, amely speciális, modern eszközeivel még több potenciális utazó számára teheti vonzóvá hazánk ismert és még rejtett kincseit” – értékelte a most induló fotózás jelentőségét Maráczi Gábor, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és marketing igazgatója.
A most induló fotózást Tarlós István, Budapest főpolgármestere is köszöntötte. “Örömmel üdvözlöm, hogy Budapest, Közép-Kelet-Európa legnagyobb és legizgalmasabb nagyvárosa is bekerült a Google Utcakép (Street View) különleges gyűjteményei közé, így már nemcsak a magyar főváros autóval bejárható részei, hanem akár a Váci utca és a környező belvárosi sétálóutcák vagy akár a Halászbástya is bebarangolható és megnézhető lesz virtuális formában is.”
A világon olyan különleges helyszínekről készítettek eddig hátizsákkal, triciklivel vagy zsúrkocsival Street View fotókat, mint a pompeji romok, a világ legmagasabb épületének számító dubai Burj Khalifa, a varázslatos tájairól ismert Grand Canyon, vagy éppen a Stonehenge. Ezeket azóta a világon bárki, bármikor bejárhatja az interneten.
A Street View-ban látható kép nem élő, speciális programok segítségével korábban készült fotókból állítják össze. A fotókon minden arcot és rendszámot automatikusan elhomályosítanak.
A Google Utcakép számítógépen, okostelefonon és tableten is működik. Azokban a városokban városrészekben, melyek már bekerültek a Google Utcaképbe, egyetlen kattintással virtuális sétra indulhat a világon bárki.
Legyél az első hozzászóló "Magyar turizmus Google módra" című cikkhez