Magyarország megtelt – wellnessben

 Hosszú idő óta nem volt olyan esztendő, amikor nyáron, a Balaton mellett Budapesten is csúcsszezont könyvelhettek el a szállodák. Az pedig még ennél is nagyobb ritkaság, hogy emellett, az ország többi részén is kiemelkedően magas forgalmat regisztráltak. Az is pozitív fordulat, hogy az augusztus 20.-i ünnep hétvégéjére gyakorlatilag mindenütt teltház lesz, ami – a szokásoktól eltérően, amikor 20.-a után zuhan a foglaltság -, különösen a fürdőhelyeken egészen iskolakezdésig, augusztus 30.-ig kitart. A jelentős forgalom emelkedés okát ugyan még csak találgatják a szakemberek, de abban mindenki egyetért, hogy a korábban nyáron, nem a legjobban teljesítő Budapest vonzereje rendkívüli mértékben megnőtt külföldön, a gyenge forint és a hőség pedig a belföldi utazások iránt növelte meg a keresletet.

Az első hazai családbarát szállodában, a Hévíz melletti, alsópáhoki Kolping Hotelben egészen augusztus 30.-ig kitart a 95 százalékos átlagos foglaltság. Így, minimális áremelés mellett, júliusban és augusztusban is a tavalyinál magasabb forgalmat realizáltak. A házba, ahol 8 százalékot tett ki a SZÉP Kártya felhasználás, döntően hazai vendégek érkeztek. Baldauf Csaba szállodaigazgató a vendégek visszajelzései alapján azt is pozitívumnak tartja, hogy a teltházas időszakban többféle hotelt is kipróbáló törzsvendégek ma már egyre kritikusabban szemlélik a piaci ár-érték arányokat. Azt is újdonságként értékeli, hogy a hagyományos külföldi küldő piacok mellett olyan országokból – Lettország, Litvánia, Franciaország, Spanyolország – is érkeztek családok, ahonnan a fővároson kívül eddig nemigen utaztak Magyarországra.

A ráckevei Kék Duna és a noszvaji Oxigén hotelben – ahol 10 százalékban fizetnek SZÉP Kártyával -, a tavalyinál magasabb áron, 90 százalékos volt a július-augusztusi foglaltság. Sárvári Krisztina igazgató elmondta: mindkét házban döntően magyar vendégeket fogadtak. Amíg a családbarát noszvaji szállodában augusztus 30.-ig tart a teltház közeli állapot, a ráckevei házban már a nyár utolsó hetétől, céges rendezvények garantálnak továbbra is magas foglaltságot. Hozzátette: újdonság, hogy a vendégek a magas szolgáltatási szint mellett, ma már a folyamatos programkínálatot is alapszolgáltatásként várják el. Az Oxigénben például most négy animátor foglalkozik a szülőkkel érkező 60-70 gyermek vendéggel.

Az ötcsillagos hévízi Lotus Therme hotelben, magasabb átlagár mellett, 75 százalékos telítettséget hozott a nyár utolsó két hónapja. Pusztai Erzsébet igazgató tapasztalatai szerint, a nagy hőségben először mindig a Balatonparti szállodák telnek meg, amikor viszont kevésbé forró a nyár, akkor a Hévíz vonzereje is megnövekszik nyáron. A ház vendégeinek 50 százaléka érkezik a német nyelvterületről, miközben a magyar vendégek aránya tradícionálisan, kevesebb, mint 20 százalék. Ugyanakkor az augusztus 20.-i időszakban többségében a magyar vendégkör garantálja a teljes teltházat. A vendég-mix fennmaradó részének többségét kitevő orosz vendégforgalom, ugyan év elején 40-al visszaesett, de úgy tűnik a visszaesés megállt és az oroszok aránya lassan növekedni kezdett a közelmúltban egy orosz magánbefektető által megvásárolt szállodában. Ahol új trendként érzékelik, hogy a régebben jó előre foglaló oroszok, ma már csak az indulás előtti napokban regisztrálnak a házban.

Nyolc – tízszázalékos forgalomnövekedés mellett, – különösen a Balatonnál -, a tavalyinál magasabb átlagárat értek el a többek között balatoni, ceglédi, kehidakustyányi és harkányi szállodát is működtető, Service4You független hotelüzemeltető szállodáiban. Klemm Balázs ügyvezető igazgató szerint vendégeik 80 százaléka magyarok, akik a nyári időszakban 30 százalékban fizetnek SZÉP Kártyával. Miközben július-augusztus egyébként is kiemelkedően magas forgalmat hozott, a mostani időszakban mindenütt telt házuk van. A foglalások jelentős része online realizálódott, amiből már 30 százalék feletti rész a saját weboldalakon át történt. A szakember szerint, az is kedvező változás, hogy már a tavaszi előfoglalások is a tavalyinál lényegesen magasabb vendégforgalmat ígértek, amihez a SZÉP Kártyás vendégek mellett az egészségpénztári tagok költései is jelentős szerepet játszottak.
Júliusban és augusztusban dübörög az üzlet: egyaránt emelkedett a vendégszám és az átlagár – jellemezte a keresletnövekedést Kovács Pál a Hilton Budapest marketing igazgatója. – A mostani csúcsra járatás abból adódik, hogy a tavaly megszokott forgalom mellé idén, az utolsó pillanatban foglaló „beeső” – vagy ahogy a szakma jellemzi walk-in – vendégek érkezése is társult. Akik általában pár napra látogatnak hozzánk. Jellemző, hogy augusztusban akadt olyan nap, amikor egyszerre 100 foglalás is érkezett, ami a globális gazdasági válság óta még nem fordult elő. A szakember szerint a fővárosi elit hoteleknek a folyami luxushajók is jelentős forgalmat hoznak: a Hiltonban több mint 5 százalék a hajós vendégek aránya.

A július-augusztusban 95 százalékos átlagos foglaltság mellett, a tavalyinál magasabb átlagárat realizáló négycsillagos budapesti Continental Hotel Budapestben több olyan nyári nap volt, amikor a telt háznál is több vendég akart szállást foglalni. Az azonos tulajdonosi körbe tartozó nemrég nyílt, magasabb árkategóriájú 85 szobás Prestige Hotel Budapestben pedig már az indulás heteiben is gyakori volt a teltház. Géher Zoltán igazgató szerint Prestige példája azt mutatja, hogy az exkluzív megjelenésű, egyedi dizájnú budapesti hotelekkel a tehetősebb utazókat is meg lehet szólítani. Akik között, a hagyományos küldő országok utazói mellett arab, kínai és orosz vendégek is akadnak. Ez is azt igazolja – elemez a szakember -, hogy az olyan prémium légitársaságok, mint a Qatar Airways, az Emirates, a Turkish Airlines és az olyan távoli közvetlen járatok, mint a pekingi, nemcsak, hogy plusz vendéget hoznak, hanem egy új, tehetősebb réteg számára is vonzóvá teszik Budapestet.

Legyél az első hozzászóló "Magyarország megtelt – wellnessben" című cikkhez

Szólj hozzá

Your email address will not be published.


*