Megjelent az utazási irodák terheinek csökkentéséről szóló rendelet

Megjelent az utazási irodák terheinek csökkentéséről szóló rendelet – vette észre a Napi.hu.

A portál emlékeztetett, már két hete arról írt, hogy egyezség született a kormány és az utazási irodák között az úgynevezett vagyoni biztosítékkal kapcsolatban. Ez az összeg hivatott biztosítani azt, hogy egy iroda esetleges csődje esetén az utasokat legyen miből kártalanítani. A szabályok szigorúak, és mivel idén a turizmus lenullázódott, a biztosíték komoly terhet jelent az irodáknak. Korábban Az Utazó részletesen írt a vagyoni biztosíték és a járvány hatásainak összefüggéseiről.

A Napi.hu cikke szerint a vagyoni biztosíték meglétét minden év október 31-ig kell igazolni a kormányhivatal felé, s megállapításánál az előző évi, az aktuális évi, valamint a következő évre tervezett árbevétel közül a legnagyobb összeget kell alapul venni. A könnyítés egyik része, hogy a bevallási határidőt november 15-ig tolták ki. Ezen kívül ha az iroda idei bevétele nem éri el a tavalyi bevétel 50 százalékát, pontosabban annak az összegnek a felét, amely alapján biztosítékot képeztek (ez lehet letét, bankgarancia vagy biztosítás), akkor most a legmagasabb bevétel felét kell csak alapul venni az összeg meghatározásakor.

A rendelet itt olvasható.